2007-09-18, 23:55
Medlem
Vagabondens avatar
http://www.sauer-waffen.de/index.php?id=184&lang=en

Tankeexperiment: Kan man köpa det här geväret någonstans i Europa och smuggla hem det? Jag tycker det verkar grymt bra och skulle gärna börja testskjuta med det på säker plats. Sverige har ju sådana sjuka vapenlagar så innan man börjar traggla igenom lagstiftningen så hinner man ju kola vippen.

Så; finns det något land i Europa där man kan köpa vapnet för att sedan ta in i Sverige (med hjälp av Schengen)?
Eller krävs det inköp i USA och båt över Atlanten?
Citera
2007-09-18, 23:57
Medlem
nat0ns avatar
ingenting är omöjligt men vissa saker är mindre möjliga.
Citera
2007-09-18, 23:59
Medlem
Vagabondens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nat0n
ingenting är omöjligt men vissa saker är mindre möjliga.
Finns det några europeiska länder som har en tillräcklig liberal vapenpolitik för att göra det möjligt? Schweiz kanske?
Citera
2007-09-19, 00:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Vagabonden
Finns det några europeiska länder som har en tillräcklig liberal vapenpolitik för att göra det möjligt? Schweiz kanske?

Som utlänning kan du nog glömma det där med Schweiz. Ta jägarexamen, gå med i en skytteförening och köp skiten, såå jobbigt är det nog inte.
Citera
2007-09-19, 20:42
Medlem
Vagabondens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av One Way Street
Som utlänning kan du nog glömma det där med Schweiz. Ta jägarexamen, gå med i en skytteförening och köp skiten, såå jobbigt är det nog inte.
Får jag köpa ett sådant gevär med en jägarexamen?
Citera
2007-09-19, 20:59
Medlem
503s avatar
Citat:
Sverige har ju sådana sjuka vapenlagar så innan man börjar traggla igenom lagstiftningen så hinner man ju kola vippen.

Jo, det märks att du inte kollat närmare på det.

Men i gengäld så är det väl för sådana som dig som vi har dessa lagar.
Citera
2007-09-19, 22:34
Medlem
Sven Ps avatar
Citat:
Ja det går utmärkt. Eftersom vapnet är ett repetergevär finns det inga som helst restriktioner gällande utseende, ursprung m.m.
Citera
2007-09-19, 22:49
Medlem
Ormen Långes avatar
Citat:

Ja, och med tanke på att bössan kostar ~50'000 med lämpligt sikte,
en grunduppsättning ammunition o.s.v. så är nog tidsåtgången och kostnaden
för att ta jägerexamen försumbar i sammanhanget.
Citera
2007-09-20, 07:17
Medlem
illums avatar
Citat:
Nej. De länder där du (juridiskt) kan köpa vad som helst av vem som helst ligger utanför Europa, och där säljs det heller inte kvalitetsgrejor utan mest skräpig krigsmateriel och glappande kommunistbössor.
Citera
2007-09-20, 18:29
Medlem
Azraels avatar
Det är bara att knalla in på valfri välsorterad vapenbutik och hala upp plånboken. Jag vet t.o.m var den finns i lager.

Att säga att svensk vapenlagstiftning är sjuk är ungefär som att säga att Mensas prov är dumt för att det är för svårt...
Citera
2007-09-20, 20:07
Medlem
Vagabondens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sven P
Ja det går utmärkt. Eftersom vapnet är ett repetergevär finns det inga som helst restriktioner gällande utseende, ursprung m.m.
Tack då vet jag!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in