2007-09-18, 23:48
Medlem
Jag har ett litet problem med min flickväns dator, Hon har Telia ADSL hemma och det kopplas genom telejacket. Nu är det så att hennes dator verkar inte vara medveten om att de finns ett nätverkskort(vilket det gör). När jag tittar i systeminformationen så står de så här

Namn: [00000001] Ras Async Adapter
Kortyp Inte tillgängligt
Produkt typ Ras Async Adapter
Installerat: Ja
Produkttyp WAN miniport (L2TP)
Kortyp Ethernet 802.3

Jag tog förgivet att de var drivrutiner som saknades o började jaga drivrutiner till ett Ras Async adapter men det går inte att få tag i, och vi har inte fått med någon skiva heller. Sedan har jag även märkt att när jag tittade i programet Everest så står de att nätverkskortet heter Broadcom NetXtreme BCM5782 Gigabit Ethernet Controller?? .

Någon som vet hur jag ska få tag i drivrutinerna, eller som har en annan teori på vad felet kan vara?

Tacksam för svar

/Dreadplay
Citera
2007-09-19, 00:26
Medlem
Kaustis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dreadplay
Jag har ett litet problem med min flickväns dator, Hon har Telia ADSL hemma och det kopplas genom telejacket. Nu är det så att hennes dator verkar inte vara medveten om att de finns ett nätverkskort(vilket det gör). När jag tittar i systeminformationen så står de så här

Namn: [00000001] Ras Async Adapter
Kortyp Inte tillgängligt
Produkt typ Ras Async Adapter
Installerat: Ja
Produkttyp WAN miniport (L2TP)
Kortyp Ethernet 802.3

Jag tog förgivet att de var drivrutiner som saknades o började jaga drivrutiner till ett Ras Async adapter men det går inte att få tag i, och vi har inte fått med någon skiva heller. Sedan har jag även märkt att när jag tittade i programet Everest så står de att nätverkskortet heter Broadcom NetXtreme BCM5782 Gigabit Ethernet Controller?? .

Någon som vet hur jag ska få tag i drivrutinerna, eller som har en annan teori på vad felet kan vara?

Tacksam för svar

/Dreadplay

Trasigt nätverkskort? Prova byta ut det om du har ett annat.
Citera
2007-09-19, 00:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kausti
Trasigt nätverkskort? Prova byta ut det om du har ett annat.

Ja det har du väl rätt i, men det lyser ju o så när man lägger in sladden , och det har fungerat för den tidigare ägaren. Vore lustigt om de gick sönder på vägen hem. Men vem vet dom kanske har blåst oss=)
Citera
2007-09-19, 00:39
Medlem
micaeles avatar
http://www.broadcom.com/support/ethe...me_desktop.php
Citera
2007-09-19, 01:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micaele
http://www.broadcom.com/support/ethe...me_desktop.php
Det var som fan, Tack så mycket du Hoppas det fungerar nu