2007-09-18, 21:32
Medlem
Dr.Gurkas avatar
Denna artikel spär på hatet mellan svenskar och muslimer.

http://sydsvenskan.se/malmo/article266940.ece

I artikeln framgår tydligt att muslimer och svenskar aldrig kommer kunna leva i samma sammhälle utan i parallellsamhällen.

I artikeln så framgår det att alla muslimer tycker svenskar är rasister.

"De vill hämnas på svenskarna för att de är rasister."

Överlag är detta rent BS från blattarna. Den riktiga andledningen är jihad och att dem krigar mot vita.

Citat:
Aus Nabil tror inte att området har så stor betydelse, vare sig det gäller att utveckla fördomsfulla tankar eller att själv hamna i kriminalitet.
-Området har inte påverkat mig. Man formar sin egen omgivning. Jag har bott på Rosengård i två år och har inte tyckt att det var farligt. Håller man låg profil hamnar man inte i problem.

Kanske för att Aus Nabil är från mellanöstern?

Ett tidigare försök gick inte heller så bra.

http://flashback.info/showthread.php?t=417262&highlight=fotboll

Alltå, när ska våra dumma föräldrar, lärare och politiker sluta att tro att araber är snälla och vill oss väl? Den ädlre generationen tror fortfarande att de är som på 50-talet då man kunde resa obehindrat runt i mellanöstern. Vad ska vi göra för att de ska fatta?
Citera
2007-09-18, 22:00
Moderator
Falukropps avatar
Spelar anledningen nån roll?

Det finns hur som helst en mycket enkel lösning på det hela. Skicka hem problemet till sina hemländer.
Citera
2007-09-18, 22:00
Medlem
ufomongos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Gurka
Överlag är detta rent BS från blattarna. Den riktiga andledningen är jihad och att dem krigar mot vita.

Nja, jag tror inte detta är hela sanningen.

Jag tror faktiskt att dom känner ett utanförskap och att Sverige behandlar dom rasistiskt och anser dom icke önskvärda.
Då föds våld och hat mot värdfolket.

Och innan du ens hinner säga flaska: jo, jag anser faktiskt också att dom är icke önskvärda

Dilemmat är dock hönan och ägget, tills vi kommer på ett sätt att utvisa de flesta samt hänga upp skylten med 'Sorry landet är fullt'.

Dock borde det för gemene man och musselman framgå av ren mänsklighet att man rånar och misshandlar inte sin granne till höger och vänster. Det är bara att inse att människovärdet skiljer sig djupt mellan våra kulturer.
'The black man way' som polisen i Sydafrika kallar det faktum att de svarta först dödar en person och sedan rånar den samme. (jodå, finns i dokumentär på Discovery)
Citera
2007-09-18, 22:03
Medlem
Bleaks avatar
Citat:
Alltå, när ska våra dumma föräldrar, lärare och politiker sluta att tro att araber är snälla och vill oss väl? Den ädlre generationen tror fortfarande att de är som på 50-talet då man kunde resa obehindrat runt i mellanöstern. Vad ska vi göra för att de ska fatta?

Undra det… jag kommer aldrig att kunna förstå hur man kan vara så blind och på något sätt inte se att invandrare som kallar svenskar för rasister, själva är tio gånger så rasistiska. Sandfolkets rasism överskuggar ju allting en svensk kan komma med flera gånger om.
Citera
2007-09-18, 23:34
Medlem
Keruacs avatar
"De vill hämnas på svenskarna för att de är rasister". Just den meningen är väldigt intressant.

Var kan dom ha fått detta ifrån? Varför tror dom att alla svenskarna är rasister?

Kan det möjligtvis bero på att pk-media och pk-folket ständigt har hävdat detta?

Pk-folket har mycket blod på sina händer. Enligt deras sjuka logik så är ju allt svenskarnas fel!
Är det inte en öppen rasism så är det en struktuell (!) rasism från svenskarnas sida osv.

Tro fan att många av våra invandrare köper detta?
Istället för att behöva rannsaka sig själva så är det enklare att lägga hela skulden på svenskarnas rasism.
Citera
2007-09-19, 00:23
Medlem
Democrats avatar
Icke-muslimerna (i det här fallet svenskar) är ju så elaka mot Muslimerna eftersom de inte vill underkasta sig Islam antingen genom en Dhimmi-tillvaro eller genom att konvertera...

Muslimer anser sig vara offer ända till Kalifatet återigen reser sig...Så är det och så kommer det förbli. Diskrimminering och beskyllningar för rasism är rätt roligt när det kommer från Muslimer. Framför allt arabiska muslimer som nu praktiserar "flesta dödade svarta kristna/animistiska barn vinner" i Darfur...

Rasistkortet är gammalt och beprövat och fungerar alltid bland Dhimmi-pressen som älskar att få anklaga, framför allt svenskar för rasism..

När man sen frågar muslimerna vad de vill ha för att slippa känna sig diskrimminerade så säger de i kör..." Vi vill praktisera vår religion":.

Då säger vi, Javisst...

Då säger de i kör: Detta är våra krav (som naturligtvis bryter mot alla mänskliga rättigheter som finns)

Vi säger Nej..

De säger..Ni är rasister, homofober och diskrimminerar oss...

Sen skriver Dhimmi-pressen att de är extremister (även fast svenska pressen tokrunkar till Stenings-tävlningar på Alhjazira) och bjuder in någon konverterad Dumkärring som sitter på Malmö Högskola och ylar om feminism. Hon berättar stolt att i Koranen där står det minsann att homosexuella, kvinnor och alla människor har så många rättigheter och att det bara är tokstollar som vill ha "sharia" eller i alla fall den "sharia" som tokstollarna säger sig vilja ha...Saken är ju den att alla vet att Sharia betyder kärlek till sin medmänniska

Muslimerna blir arga och så det fortsätter...
Citera
2007-09-19, 03:10
Medlem
PreDampors avatar
Vilken "försoning"? Hela Europa är "mot" islam och har alltid varit det. I varje muslim bor en liten smygextremist, "dying to get out".

Hade inte dessa "smygextremister" funnits så hade islamism i Europa funnits.
Citera
2007-09-19, 04:10
Medlem
HATs avatar
Tydligen har många människor svårt att förstå att islam inte är en etnisk grupp. Visst finns det säkert dåliga situationer som man lätt kan hamna i som invandrad till Sverige, men lösningen på problemet är fan inte att skrika "rasism", segregera sig, och (om man är ungdom) fucka upp lite bostadsområden. Det är väl bättre att ta ansvar för sina egna jävla liv istället för att skylla på alla andra. Kanske själva rensa upp lite i sina egna led om man lider så mycket av att vissa muslimer ger andra ett dåligt rykte. Men det verkar det inte vara så jävla många som är intresserade av, och många av de som trots allt försöker drar allt för ofta överdrivna fantasier om att det egentligen inte finns så mycket problem och att det är svenskarna som gör hönor av fjädrar. Det var väl i princip allt tidningen Gringo gick ut på.

Händer det terrorism i islams namn så tjatas det om att islam är "fredens religion" och andra grejer som vi vet inte stämmer eftersom koranen och en fantasiljon muslimer i alla möjliga länder runt omkring världen säger annorlunda. Det upprepas gång på gång att det enbart är ett fåtal som gör saker medans alla snälla muslimer får skulden, men sällan hör jag talas om muslimer som ställer sig emot våld i islams namn. Visst, det kanske beror på vinkling i media, men knappast hela tiden. Men om någon konstnär förolämpar deras profet, då jävlar blir det gnäll om att yttrandefriheten borde begränsas för att folk har blivit "kränkta".

Man ska vara rejält efterbliven om man kan bli kränkt av någons opersonliga kritik mot ett intresse man har för någonting, i det här fallet religion. Det är väl uppenbart för de flesta att det finns korkade människor i alla läger, men om det nu verkligen är så att det är svenskar mot muslimer, så räcker det väl bara att hålla en sak i huvudet: svenskarna är en grupp av etniska själ, medans muslimerna är en grupp av det själet att de väljer att följa en fullständigt efterbliven religion.

Islam är det sämsta som har hänt Sverige.

(Nu blev jag irriterad och snurrade bort lite kanske.)
Citera
2007-09-19, 08:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HAT
Händer det terrorism i islams namn så tjatas det om att islam är "fredens religion" och andra grejer som vi vet inte stämmer eftersom koranen och en fantasiljon muslimer i alla möjliga länder runt omkring världen säger annorlunda. Det upprepas gång på gång att det enbart är ett fåtal som gör saker medans alla snälla muslimer får skulden, men sällan hör jag talas om muslimer som ställer sig emot våld i islams namn. Visst, det kanske beror på vinkling i media, men knappast hela tiden
Har för mig att det gjordes en undersökning bland Londons muslimer efter tunnelbanedåden. Den visade på att 90% av Londons muslimer helt tog avstånd från terrorattentaten. Det innebär samtidigt att 10% av Londons muslimer INTE tog avstånd på ett klart och tydligt sätt! 10% av Londons muslimer = 100K muslimer. Ganska läskigt tycker jag. Med den inställningen lär det tyvärr snart explodera där igen
Citera
2007-09-19, 09:16
Medlem
WerteXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bleak
Undra det… jag kommer aldrig att kunna förstå hur man kan vara så blind och på något sätt inte se att invandrare som kallar svenskar för rasister, själva är tio gånger så rasistiska. Sandfolkets rasism överskuggar ju allting en svensk kan komma med flera gånger om.
Precis! Exakt!
Men detta mörkar man om.. man vill väl inte att svenskarna ska själva slänga detta folk ur landet..
Citera
2007-09-19, 11:23
Medlem
Kahuna!s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Falukropp
Spelar anledningen nån roll?

Det finns hur som helst en mycket enkel lösning på det hela. Skicka hem problemet till sina hemländer.

Om man inte spekulerar i vad anledningarna är kommer man aldrig att få den stora massan med sig när det gäller att begränsa invandringen. Sverige har blivit hjärntvättat att älska mångkultur, folket kommer inte acceptera en sån enkel sak som att bara börja skicka hem folk.

Det måste analyseras och spekuleras över varför det har blivit såhär om man ska få folket att vakna.
Citera
2007-09-19, 11:46
Medlem
Galenpennas avatar
Kahuna!

Jag tror att det till viss del beror på att många går runt och känner dåligt samvete. "Varför har vi det bra när så många har det dåligt i andra länder"? De som resonerar så är inte de som varit med och byggt upp landet, utan folk som haft det bra redan från början.

Tar vi då in flyktingar, gärna så många som möjligt, så botas det dåliga samvetet en aning. Man kan tom gå runt och känna sig som en riktigt god människa. Att tidigare generationers hårda arbete för Sverige kastas bort verkar inte vara ett problem.

Svenskens kärlek till vår version av mångkulturen ska inte överskattas. För de flesta handlar det om att tycka kebab är gott. Inte mer än så.

Nyckeln till att få folk att vilja stoppa invandringen från muslimska länder och skicka hem dem som inte vill anpassa sig ligger i att få tillräckligt många människor att öppna ögonen. Där tror jag Lars Vilks har gjort en ovärderlig insats.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in