2007-09-18, 00:14
Medlem
Just nu går jag i Shootfighting, 3 gånger i veckan. Jag går i skolan på dagarna, sitter vid datorn när jag inte har träning. Jag är relativt vältränad. Undrar nu om det skulle vara lämpligt för mig att gå 3 shooto pass i veckan och komplitera det med 2-3 thaiboxningsträningar i veckan.
Är det för mycket att träna 5-6 gånger i veckan som nybörjare?
Tycker jag slösar på all min tid när jag bara sitter vid datorn dom dagar jag inte har träning.

Jag har redan gått 2 år fram och tillbaks när jag var lite yngre i Thaiboxning.
Gått ca en termin i shootfighting. Fan, jag är trött och har inget upplägg i det jag skriver. Men min fråga är alltså, är det rimligt för mig som halv-nybörjare att köra 6 pass i veckan? Och är shootfighting och thaiboxning allt för olika stilar för att komplitera det?

Hoppas någon orkar läsa mitt babbel..
Citera
2007-09-18, 00:15
Medlem
Kan även tillägga att shootfightingen är mer teknisk och thaiboxningen är mer fys.
Citera
2007-09-18, 03:03
Medlem
CrazyCopKillers avatar
börja med med 3pass shoot lägg till 2spring runder och kän hur din kropp reagerar efter några månader, glöm inte variera din löp pass.
Känns det bra med dom 5passen i veckan så är det inga problem att köra dina plandera 6pass i veckan.
Citera
2007-09-18, 11:36
Medlem
yjm308s avatar
Börja sakta med att lägga till ett extra pass mer än vanligt först, i några månader för att se hur din kropp reagerar. Funkar det bra så lägg till ett till i nån månad.. etc

Annars är det nog rätt stor skaderisk att schocka kroppen sådär.
Citera
2007-09-18, 18:03
Medlem
Tack för svaren.
Ska nog köra 3 shootopass och 1 thaiboxningspass till att börja med, sen se hur det känns.
Citera
2007-09-18, 21:24
Medlem
papa_ogens avatar
Ja du får väl lyssna på kroppen och se hur det känns. Jag hade gärna tränat 6ggr i veckan om jag orkat och hunnit, som student så är det nog lättare att passa in detta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in