Flashback bygger pepparkakshus!
2014-10-03, 01:30
Medlem
Använder hög kvalitativ hexane lösningsmedel.

"From a general therapeutic perspective THC and CBD have important effects on one another when ingested together. When present along with THC, CBD prolongs the effects of THC-therapy by inhibiting the breakdown process of THC in our liver. If the THC breakdown is inhibited, its effects persist longer. When appreciable amounts of CBD (>4% CBD by weight for flowers) are ingested along with THC, the CBD may reduce the psychoactivity many patients would normally experience from the THC present. Exciting studies that are currently being conducted at California Pacific Medical Center in San Francisco are demonstrating that specific amounts of THC and CBD injected into breast and brain tumors can eliminate those tumors completely, in 30 days."

När kan gör en högkvalitativ medicinsk olja är man inte ute efter att bli hög. Man är ute efter att bli frisk helt enkelt. En olja med 70%+ THC kommer man inte bli hög av om man doserar rätt (utan höga doser utav THC är det ingen medicinsk olja). Efter 2 veckor kan man t.o.m börja dosera 1g olja dagligen tills man blivit frisk.
Citera
2014-10-03, 01:38
Medlem
Det här skulle funka som bra och billigt lösningsmedel utan problem:
http://www.matas.dk/matas-isopropylalkohol-99-500-ml
http://www.alfort.se/sv/varumarken/nitor/kemikalier/Sortiment/Kemi-Spray--Bat/NITOR/Baskemikalier-Losningsmedel/Isopropylalkohol-995/
Citera
2014-10-03, 10:59
Medlem
klybans avatar
I den texten du kopierar ifrån, så tycker jag det är rätt självklart att de berättar att CBD har medicinska effekter.
Och det är rätt uppenbart att det blir en olja med medicinska egenskaper, men jag tror man får precisera namnen på oljorna.
Annars får man en situation där man inte vet vad man pratar om, så en CBD-olja.
Sen säger ju de även att nu när lagarna ändra sig, så hoppas man på federala myndigheter ska forska i detta.
Om THC, CBD var och en för sig själva och bägge tillsammans.
Det tolkar jag man inte förstår hur det funkar fullt ut än.
Uppfattar det som att det är viktigt för dig att säga CBD inte kan vara medicin, förstår inte varför ärligt talat.
Då det inte verkar vara nått kontroversiellt alls, även att de verkar hjälpa varandra till bli effektivare.

Visst går det dosera så lite att man inte blir hög, men påverkad blir man redan vid små doser.
På samma sätt som man känner av lite öl när man dricker.
Speciellt sen vid doser mot 1g(+70% THC), då får man verkligen vara van för inte bli tokbäng av så mycket.
Kommer ihåg när jag gjorde oboy i skålen med oljan som jag inte fick upp.
Det var inte mycket, men slog på som faan.

Sen är vi i Sverige och en THC befriad olja kan man handla med, då man inte innehar något straffbart.
Men såklart sen kommer ju problemet med att man hävdar det är medicin, den marknaden är ju helt klart reglerad.
Även hälsokostmarknaden har reglering, så man är i en snårskog.
Citera
2014-10-05, 22:35
Medlem
CBD oljor d.v.s hemp oljor är inget jag skulle använda för medicinskt bruk ifall man vill bekämpa cancer celler. Det är THC som lokaliserar dem och bekämpar dem och CBD ökar bara THC effekten samt bidrar till antipsykos (kolla hela http://www.youtube.com/watch?v=XfO_MpDm5kc).

CBD har helt klar medicinsk effekt utan tvekan. Men det är oljor med hög THC halt som Rick Simpson Oil (cannabis olja) som kan bekämpa tumörer och elaka celler både om man intar oralt eller sprutar in i tumören.
Citera
2014-10-05, 23:50
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dwalin
CBD oljor d.v.s hemp oljor är inget jag skulle använda för medicinskt bruk ifall man vill bekämpa cancer celler. Det är THC som lokaliserar dem och bekämpar dem och CBD ökar bara THC effekten samt bidrar till antipsykos (kolla hela http://www.youtube.com/watch?v=XfO_MpDm5kc).

CBD har helt klar medicinsk effekt utan tvekan. Men det är oljor med hög THC halt som Rick Simpson Oil (cannabis olja) som kan bekämpa tumörer och elaka celler både om man intar oralt eller sprutar in i tumören.
Tycker du skulle varit tydligare med att säga du avsåg endast cancer.
CBD har en stor inverkan på en lång radda med sjukdomar/åkommor.
Så man ska inte förminska CBD´s värde som medicin.

Det som är populärt i media, är att säga barnen får cannabis.
Då dessa barn med 10-20 EP anfall per dag, och riskerar dö under varje anfall.
Dom ger man CBD, sen finns det en hel drös till där CBD är en bra medicin.
Citera
2014-10-06, 01:40
Medlem
Frostflakess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Tycker du skulle varit tydligare med att säga du avsåg endast cancer.
CBD har en stor inverkan på en lång radda med sjukdomar/åkommor.
Så man ska inte förminska CBD´s värde som medicin.

Det som är populärt i media, är att säga barnen får cannabis.
Då dessa barn med 10-20 EP anfall per dag, och riskerar dö under varje anfall.
Dom ger man CBD, sen finns det en hel drös till där CBD är en bra medicin.

Sanjay Guptas dokumentär upplyser just om detta.
Där lilla Charlotte hade 300+ anfall i veckan där alla hade potencial att döda henne, till att gå till 1-2 anfall i veckan är ju helt otroligt.

De döpte ju även de strainen till Charlotte's Web efter henne, och den har nu tusentals användare.
Citera
2014-10-06, 02:18
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frostflakes
Sanjay Guptas dokumentär upplyser just om detta.
Där lilla Charlotte hade 300+ anfall i veckan där alla hade potencial att döda henne, till att gå till 1-2 anfall i veckan är ju helt otroligt.

De döpte ju även de strainen till Charlotte's Web efter henne, och den har nu tusentals användare.
Aldrig hört just han om detta, men tagit del av en del såna historier innan.
Det är imponerade i hur effektivt CBD är i detta område.
Tänk vara förälder till ett sådant barn, sicken jävla stress det måste vara se alla dessa anfall.
Har sett ett anfall på riktigt, och se 200-300 i veckan, skulle vara extremt påfrestande på psyket och den allmänna hälsan.

Sen var lite därför jag undrade vad faan Dwalin yrade om.
Men visade sig att det var cancer där, så inget frågetecken där längre.
Citera
2016-01-25, 20:38
Medlem
snikvards avatar
Väntar fortfarande på min e-cigg jag beställt. Nån som vet om man kan droppa CBD på en vanlig cigg och röka?
Citera
2016-02-02, 06:38
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snikvard
Väntar fortfarande på min e-cigg jag beställt. Nån som vet om man kan droppa CBD på en vanlig cigg och röka?
Väldigt vanligt att folk äter sin CBD, så det kan du göra så länge.
Citera
2016-02-02, 16:41
Medlem
tumbleeweeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snikvard

Finns e juice som innehåller cbd annars:

http://www.lovecbd.org/cbd-oil-store-2/
Citera
2016-04-06, 22:21
Medlem
Kan någon rekommendera en bra ren cbd olja med hög halt?
Citera
2016-04-10, 00:56
Medlem
Green Crack (strain), funkade för min gallsten smärta. All cannabis borde ge någon smärtlindring. Indica varianten ger mest smärtstillande effekt, men har som nackdel att göra en lite "lat". Om det bara är smärta du vill dämpa så hitta någon indica och testa.

https://www.leafly.com/start-exploring/remedy-stomach-pain (stomach pain/annan smärta)

Själv har jag precis börjat ta CBD olja(droppar) morgon och kväll. Det är mer bra generellt, och ger ingen WOW OMG vilken skillnad effekt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in