2015-06-01, 12:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pelle-Kanon
Jag har förra årets modell av SI overshirten, med avtagbar luva. Hade jag varit dig hade jag nog hellre lagt till en tusing eller valt ett annat märke och fått en jacka som kan ta emot lite regn iaf. Du vet svensk sommar och regn går ju hand i hand…
Men dem är snygga och funkar att ha året om då man kan ha den under andra jackor som på vintern till exempel.
L passar nog tror jag.
Låter väldigt vettigt faktiskt, men ska ta hem den och prova iallafall.
Oftast när det regnar så har jag en separat regnjacka, menmen får se hur jag gör.
Tanken är ju främst att ha den på typ sommardagar/sommarkvällar så tänkte att en tunn rackare bör bli bra.
Citera
2015-06-01, 20:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av juckeyy
Tänkt att köpa mig en ny tunnare jacka inför sommaren, har en budget runt 2kkr.
Har kikat på denna overshirt http://www.casualclothing.dk/shop/stone-island-overshirt-50971p.html

Hur är dom i storlekarna? Jag är 180 väger 72kg, funkar large?
Har förra årets overshirt, riktigt skön att ha på sommarn och under jacka resterande tid på året. Skulle absolut rekommendera att köpa!
Jag är 190cm och 80kg och kör på L, hade jag dina mått hade jag nog tagit M. Om den jag samma mått som på min så lär den vara för stor på dig, beroende på hur man vill att den ska sitta.
Citera
2015-06-01, 21:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bobish
Har förra årets overshirt, riktigt skön att ha på sommarn och under jacka resterande tid på året. Skulle absolut rekommendera att köpa!
Jag är 190cm och 80kg och kör på L, hade jag dina mått hade jag nog tagit M. Om den jag samma mått som på min så lär den vara för stor på dig, beroende på hur man vill att den ska sitta.
Kul att höra! Får nog redan hem den imorgon, kul!

F.ö någon som vet om cayv.com är en legit sida? 180 pund för en micro-reps är väl lite för bra för att vara sant eller?
Citera
2015-06-01, 21:52
Medlem
Mounotos avatar
Citat:
Kul att höra! Får nog redan hem den imorgon, kul!

F.ö någon som vet om cayv.com är en legit sida? 180 pund för en micro-reps är väl lite för bra för att vara sant eller?
Kollade upp sidan lite snabbt och den verkar legit. Om du ska skaffa en micro reps tycker jag att du ska joina en SI sida på Facebook, många säljer Micro Reps för ungefär det priset, org såklart.
Citera
2015-06-01, 23:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mounoto
Kollade upp sidan lite snabbt och den verkar legit. Om du ska skaffa en micro reps tycker jag att du ska joina en SI sida på Facebook, många säljer Micro Reps för ungefär det priset, org såklart.

Eller vänta på sommarrean!
Citera
2015-06-02, 15:47
Medlem
Istok91s avatar
Hur lång tid tar leveransen från 80s casual?
Citera
2015-06-02, 16:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Istok91
Hur lång tid tar leveransen från 80s casual?

Tog 3-4 arbetsdagar för mig ungefär.
Citera
2015-06-02, 16:51
Medlem
Hallo!
Fick hem jackan nyss, dock fett osäker på ifall jag ska behålla den eller inte.
Den sitter ju helt okej nu men är osäker lite hur mycket mer jag kommer att växa.
Vad tror ni?

http://s1.postimg.org/ss5zm95lr/flashback_r_d.jpg
Citera
2015-06-02, 17:21
Medlem
Rippless avatar
Citat:
Hallo!
Den sitter ju helt okej nu men är osäker lite hur mycket mer jag kommer att växa.
Vad tror ni?

Provbild

Hjälpte dig med URL:en. Beror lite på vad jackan kostade. Den ser ju ut att sitta rätt bra, du kan nog växa lite till. Men kostar den 5000 och du är osäker känns det ganska korkat att behålla den.
Citera
2015-06-02, 18:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ripples
Hjälpte dig med URL:en. Beror lite på vad jackan kostade. Den ser ju ut att sitta rätt bra, du kan nog växa lite till. Men kostar den 5000 och du är osäker känns det ganska korkat att behålla den.
Well betalade lite över 2000kr för den vilket är mycket för mig.
Tror jag safear och skickar tillbaks den för den kändes lite stram ifall man sträckte på sig med en potentiell risk att den skulle "slitas" för mycket. Skickar tillbaka och hoppas på pengarna tillbaka!
Senast redigerad av juckeyy 2015-06-02 kl. 18:41.
Citera
2015-06-02, 22:22
Medlem
Rippless avatar
Citat:
Well betalade lite över 2000kr för den vilket är mycket för mig.
Tror jag safear och skickar tillbaks den för den kändes lite stram ifall man sträckte på sig med en potentiell risk att den skulle "slitas" för mycket. Skickar tillbaka och hoppas på pengarna tillbaka!

2000 är väldigt mycket pengar, om den inte kändes helt 100 så gjorde du rätt val.
Citera
2015-06-03, 08:39
Medlem
Citat:
Hallo!
Vad tror ni?

http://s1.postimg.org/ss5zm95lr/flashback_r_d.jpg
Vad menar du? Att den är för stor eller för liten? Tycker den ser ut att sitta bra. Svårt att bestämma när du har jackan öppen med.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in