2014-11-13, 11:32
Medlem
Eftersom att det inte verkar gå att beställa från stoneisland.co.uk när man bor i Sverige, så borde man väl kunna använda sig av borderlinx?
Senast redigerad av vivalaboeg 2014-11-13 kl. 11:47.
Citera
2014-11-14, 01:27
Medlem
PHI.s avatar
Fantastiskt. Fick fel sorts sulor till mina Stockholm. Eller så är dom bara jävligt mycket för stora.

Finns det nån form av standardsula eller nåt som man kan köpa någonstans, eller måste jag skära i och jävlas med dom jag fick?
Citera
2014-11-14, 01:58
Medlem
Adifreaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PHI.
Fantastiskt. Fick fel sorts sulor till mina Stockholm. Eller så är dom bara jävligt mycket för stora.

Finns det nån form av standardsula eller nåt som man kan köpa någonstans, eller måste jag skära i och jävlas med dom jag fick?

Ladda upp en bild på dojorna?
låter väldigt märkligt och trist :/
vart köpte du dem?
Citera
2014-11-14, 02:06
Medlem
IWannaBeAdoreds avatar
Citat:

Fel sorts sulor? Köp några billiga inläggssulor bara. Har såna på typ hälften av mina adidas som kostar typ 10:-styck. De duger helt klart men man ska helst byta ibland
Citat:
Ursprungligen postat av vivalaboeg
Glöm CP Company efter 2010.. satsa på äldre plagg från ebay eller motsvarande om ni ska köra CP Company, det är en helt annan liga.
Kanske inte ska uttala mig då jag inte äger nåt cp sen innan 2010 men den tshirt och jacka jag äger därifrån som köptes förra året är grymma! Dock blir jackan väldigt blöt om det regnar mycket, måste ha tvättat bort all impregnering eller så är den så dålig på väta. Impregnerar ni era cp-jackor? Den liknar den overshirt som länkades tidigare fast min kostade 5k… Ska tilläggas att jag tvättat den säkert 8 gånger typ. Lite konstig passform också men fan vad jag älskar den jackan ändå.

Jag förstår inte allt hat mot cp, deras jackor är väldigt snygga oavsett om det var bättre förr eller inte.
Senast redigerad av IWannaBeAdored 2014-11-14 kl. 02:09.
Citera
2014-11-14, 04:39
Medlem
Citat:

Sulorna i mina Stockholm är helt lösa och känns plastiga? Låg helt åt helvete i skon.

Sedan syns även limrester runt yttersulan, känns jävligt B. Hade jag inte köpt från England så hade jag skickat tillbaka skiten.
Citera
2014-11-14, 04:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IWannaBeAdored
Jag förstår inte allt hat mot cp, deras jackor är väldigt snygga oavsett om det var bättre förr eller inte.

Hat och hat.. C.P lever på gamla meriter, man tar betalt för något man sålde för flera år sedan, går inte att berättiga prissättningen nu. Men det är väl även en smaksak. Har en frosted mille miglia från AW12 som jag är nöjd med, ordinarie pris var ~7400 tror jag betalade 2K till slut och det är den värd.

Kolla ebay efter något äldre och testa, gärna i materialet dynafil.

Tror även att Nemen började gräva sin egen grav när man höjde priserna markant till den här säsongen? Förr försvann de flesta plagg på en vecka, nu finns det massor kvar och man har redan börjat rea ut till 20% efter en månad eller två?
Senast redigerad av vivalaboeg 2014-11-14 kl. 04:51.
Citera
2014-11-14, 07:30
Medlem
Citat:
Tror även att Nemen började gräva sin egen grav när man höjde priserna markant till den här säsongen? Förr försvann de flesta plagg på en vecka, nu finns det massor kvar och man har redan börjat rea ut till 20% efter en månad eller två?

Det har du rätt i, grejerna försvann fan fort förut. Var inne nu så blev en beställning på en sweat.
Citera
2014-11-14, 07:57
Medlem
SLR-08s avatar
Citat:
Eftersom att det inte verkar gå att beställa från stoneisland.co.uk när man bor i Sverige, så borde man väl kunna använda sig av borderlinx?

Svar ja, har själv använt det flera gånger och det fungerar bra.
Rekommenderar dock att man har rätt många saker som man skickar iväg samtidigt från borderlinx, annars kan frakten vara rätt dyrt (ca 300kr med DHL)
Citera
2014-11-14, 14:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SLR-08
Svar ja, har själv använt det flera gånger och det fungerar bra.
Rekommenderar dock att man har rätt många saker som man skickar iväg samtidigt från borderlinx, annars kan frakten vara rätt dyrt (ca 300kr med DHL)

300 pix på en jacka för ~13500:- är inte så farligt ändå. Tänkte köra på årets handpainted camo, men ligger i valet och kvalet om jag inte ska chansa och vänta på rean ändå.. Första rean på 20% är ju ändå rätt mycket på det priset.

Alternativet är att köpa en mesh reflective från förra AW BNWT från butik och en Nemen från i år...
Citera
2014-11-14, 15:09
Medlem
Adifreaks avatar
Citat:
Sulorna i mina Stockholm är helt lösa och känns plastiga? Låg helt åt helvete i skon.

Sedan syns även limrester runt yttersulan, känns jävligt B. Hade jag inte köpt från England så hade jag skickat tillbaka skiten.
Kvalitén på Bern och Stockholm lämnar en del att önska, prata med en säljare som sa att trycket va så stort på skorna så Adidas i stort sett bara slängde ut dem från fabriken för att få det överstökat... inte direkt samma kvalité som på Hamburg.
Har Bern, tycker insidan av skon ser "halvfärdig" ut, har också limrester längst sulan på skon.
Senast redigerad av Adifreak 2014-11-14 kl. 15:18.
Citera
2014-11-14, 16:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adifreak
Kvalitén på Bern och Stockholm lämnar en del att önska, prata med en säljare som sa att trycket va så stort på skorna så Adidas i stort sett bara slängde ut dem från fabriken för att få det överstökat... inte direkt samma kvalité som på Hamburg.
Har Bern, tycker insidan av skon ser "halvfärdig" ut, har också limrester längst sulan på skon.

Tänkte hämta ut mina Bern och andra paret Stockholm idag, blir retur på Bern och ebay för Stockholm.. första paret sparar jag i garderoben.
Citera
2014-11-15, 00:17
Medlem
Försökt klura ut vad jag bör ha för storlek på Fila, men gör nog bäst i att fråga här. Är endast intresserad utav Fila crewnecks. Samtliga SI tröjor i min ägo är i Large. Man kan säga att jag inte kan ha större eller mindre utan dom är perfekta. Vad har ni för storlek i SI respektive Fila(crewneck)?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in