2014-09-08, 18:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Har aqua både kashmir och lamull? Trodde det var burberry som hade i kashmir?
Har själv den i lamull "made in scotland".
Ingen aning, vet att jag kollade på det när jag köpte min Barbour med iaf. Min är i lamull 'made in England'.

Edit, jodå finns i kashmir med.
Citera
2014-09-08, 18:44
Medlem
Abunais avatar
Klart den finns i kashmir. Lamullsvarianten kliar som fan! Iallafall på mig.
Citera
2014-09-09, 00:02
Medlem
Nu när barbour också nämndes så hittade jag ett till alternativ. Beslutsångest...(osäker över ebay)

www.ebay.co.uk/itm/Aquascutum-100-Lambswool-Scarf-Brand-New-with-Tags-/260917045954?pt=UK_Scarves&hash=item3cbfde2ac2#shp CntId Har aldrig handlat från eBay så vet inte vad en trusted shop är för något. Förklara är du snäll.

http://www.careofcarl.com/sv/artiklar/barbour-tartan-lambswool-scarf-muted-.html Denna var också schysst enligt mig.
Citera
2014-09-09, 06:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kirenstilen
Beställde en ifrån en trusted shop på Ebay som jag bar senast idag. Tror den gick loss på omkring 400kr. Men det är lamullsvarianten, inte kashmir eller dyl. men såklart äkta.

Kolla bland mina tidigare poster i tråden eller Insta kontot "casualscene".

http://www.ebay.co.uk/itm/Aquascutum-100-Lambswool-Scarf-Brand-New-with-Tags-/260917045954?pt=UK_Scarves&hash=item3cbfde2ac2#shp CntId Tror det blir den här, men frågan är om den är äkta? Borde vara det då köparen har så bra feedback? Ursäka om jag är tjatig men har aldrig handlat från ebay.
Citera
2014-09-09, 20:52
Medlem
Mounotos avatar
C.P Company har just nu 40-50% rea på typ allt på deras hemsida!
Citera
2014-09-09, 21:30
Medlem
Synpunkter på dessa? http://www.terrace.se/sv/articles/2.30.4529/adidas-zx-500-og-weave-redburgold Kör i nuläget på klassiska Stan Smith (vita med röda detaljer) och kan ha dom på krogen och så utan att se "underklädd" ut, men funkar sådana här på tex krogen?
Citera
2014-09-10, 06:54
Medlem
nej-tacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anonym94
Synpunkter på dessa? http://www.terrace.se/sv/articles/2.30.4529/adidas-zx-500-og-weave-redburgold Kör i nuläget på klassiska Stan Smith (vita med röda detaljer) och kan ha dom på krogen och så utan att se "underklädd" ut, men funkar sådana här på tex krogen?

Bry dig inte så mycket om vad andra tycker och tänker, vill du ha ett par runninginspirerade trainers på krogen så har du det. Jag personligen har aldrig haft något annat än ett par trainers på krogen och visst, på en del ställen kan det varit gnällas men då är det inte värt att gå in där.
Citera
2014-09-10, 07:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nej-tack
Bry dig inte så mycket om vad andra tycker och tänker, vill du ha ett par runninginspirerade trainers på krogen så har du det. Jag personligen har aldrig haft något annat än ett par trainers på krogen och visst, på en del ställen kan det varit gnällas men då är det inte värt att gå in där.
Helt rätt. Aldrig haft problem med trainers tills förra helgen då en vakt påpekar. Skrattade åt honom och förklarade vart jag hade varit tidigare och att jag varit inne på stället flera gånger tidigare med trainers, inga problem då heller.

Rätt person får bära vad fan den vill på krogen oavsett dresscode. Vi andra får helt enkelt visa lite pondus i dörren.
Citera
2014-09-10, 16:53
Medlem
Abunais avatar
Aldrig heller haft problem med trainers på krogen i Stockholm med omnejd iallafall. Särskilt om man är dressad i övrigt med t ex någon SI/CP-överdel så förstår de ju att det ingår i stilen. Sen vet jag inte om jag inbillat mig men jag upplever att dörrvakter tjafsar betydligt mindre om onödiga skitsaker med oss "casuals" än andra svensson. Antagligen för att de tror att vi kan vara fotbollshuliganer och kanske ställer till med oreda om vakterna ska muppa sig för skitsaker.

Som sagt, en av de viktigaste beståndsdelarna i "casualstilen" är ju ändå självsäkerhet och utstrålar du det så är det inte många krogvakter som säger nej.

Enda incidenten rörande något sånt i en krogkö jag har upplevt med var en vakt som pekade på min SI-patch och frågade "om jag var aktiv". Jag sa nej såklart då jag var ute med min flickvän och skulle äta en god middag bara som jag inte ville få förstörd. Det mynnade ut i en diskussion om SI's tyger och material samt att han själv var gammal WM-grabb och då erkände jag att jag faktiskt också var lite "aktiv". Frågade sen om jag hade blivit nekad om jag bara sagt Ja på hans första fråga, men han sa bara nått typ "Nää absolut inte, men kan ju vara bra att veta vad för folk som finns på krogen".

Angående halsduksfrågan så Aquascutum definitivt! Snyggare samt att Barbour-halsdukar slänger de ju efter en så fort man köper typ en jacka från England.
Citera
2014-09-12, 18:38
Medlem
Stone Island kopior på Zoovillage?

Beställde en stone Island tröja på zoovillage.se för någon vecka sedan men döm av min förvåning när jag insåg att "modellnumret" var bortklippt från etiketten. detta var svaret jag fick från deras kundsupport:

Hej,

Vi förstår dina misstankar om att din vara från Stone Island är en kopia, men låt oss förklara hur det ligger till.

Stone Island varorna vi köpt är inte av den svenska distributören utan av varumärket direkt i Italien. Det vill säga att varorna kommer från samma fabrik och är minst lika äkta som den svenska distributörens varor.

Dessvärre hade vi otur med att varorna i denna leverans har blivit förstörda på så sätt att deras äkthetsintyg har blivit bortklippt. Exakt vad det beror på kan vi inte svara på, men förmodligen handlar det om att Stone Island inte vill skapa osämja mellan sin svenska distributör och Italien. Tyvärr har detta orsakat att vi blir utpekade för att sälja kopior och det har vi förståelse för att du och konsumenten tror.

Att vi köpt varorna direkt i Italien är enligt lag, då det är fri handel i EU och vi har ej gjort något olagligt.

Vad tror ni, säljer de falska tröjor eller är deras förklaring "rimlig"?
Citera
2014-09-12, 18:41
Medlem
Nej inte fake, gråhandel. Tagits upp här i tråden förut
Citera
2014-09-12, 18:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ssl
Nej inte fake, gråhandel. Tagits upp här i tråden förut

OK, tack för svar. Har du lust att kort beskriva gråhandel då jag inte hittade något med sökfunktionen. Kan då ångra att jag skickade tillbaka tröjan då det var ett riktigt bra pris....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in