Citat:
Ursprungligen postat av DontRun
Jag blir väldigt förvånad över att folk reagerar på min koppling fjortis till Barbour. Har ni inte märkt av denna otroliga explosion av jackorna i Sverige de senaste året? Det var inte länge sedan det var en raritet att se en Barbour på gatan, men nu tycks varannan person bära en. Och jo, det påverkar min inställning till märket ang hur "vanligt" det blir på gatan. Jag kan dra en parallell till 05 när Darin poserade i SI och bland annat Åhlens valde att plocka in märket. Lite samma sak hände då med SI som nu händer med Barbour. Minns att många ryggade tillbaka och tvekade innan man handlade en ny tröja.
Tack för gratulationerna till jackan, jag är galet nöjd med köpet.
din iakttagelse är korrekt, men det är inte nödvändigtvis märket i sig, det är märket i kombination med vissa plagg, kviltade jackor och deras halsdukar främst. det har ju blivit något högstatusmärke likt burberry där folk verkar anse tartanrutorna i paritet med nova check-rutorna, fast, till mindre än halva priset.
ingen kommer någonsin dra den paralellen till din jacka, främst för att den inte är den mest iögonfallande av deras modeller.
kolla preppytråden så får du själv se hur de tröttsamt fega småstadsakademikerna hypar liddesdale