2013-01-12, 00:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Tycker C.P och SI känns väldigt lika i allt, man skulle kunna tro det är samma märke.

Kanske för att SI togs fram som en lillebror eller sidomärke till CP av Osti.
Citera
2013-01-12, 00:56
Medlem
BolltappeNs avatar
Jag skulle även vilja tillägga ett märke som växer mer och mer på läktarna, Hackett
Citera
2013-01-12, 01:03
Medlem
Seth-Rydells avatar
Hackett langar mycket snyggt just nu, även CP company är ett av favorit märkerna. Tycker dock att SI har gått mer sig något enormt.
Citera
2013-01-12, 13:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MasterOfArt
På vilket sätt har kvalitén blivit sämre, jämfört med tidigare?

Jag har ingen som helst erfarenhet av det då jag aldrig har ägt ett plagg från CP, så jag borde kanske inte yttra mig. Däremot har jag läst några gånger i den här tråden att det har blivit sämre. Exempelvis: https://www.flashback.org/sp41094381
Givetvis är inte det en säker källa.
Citera
2013-01-12, 14:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeNeFrego
måste fråga, när sidor som heter streetwize säljer cp company, och såna här produkter http://www.streetwize.se/varumarken/cp-company/cp-company-weekend-bag.html vad tycker ni om det? urvattnas inte märket, även om jackorna kostar över 7 000?
Verkligen, tycker att det hela går åt fel riktning.

Goggles på allt, patches på allt. T-shirtar med SI logon eller CP, mössor, byxor, tröjor med goggles och patchar..

Jämför med tex. Tiger och JL. De började med vräkiga bälten och tröjor, för vad jag tror, att bygga ett kapital för att sedan kunna gå över till mer renodlat mode som de båda pysslar med nu. Vilket jag det jag tror de ville göra ifrån första början men helt enkelt inte hade pengarna till.

SI och CP gör samma sak i mina ögon, fast omvänt. Ifrån att ha varit väldigt exklusiva märken med bra kvalité tummar de på saker och släpper ren skit i hopp om snabba pengar, vilket de antagligen drar in ganska bra. En SI t-shirt kostar vad, 600-700kr? Hur mycket tror ni den kostar att tillverka? Det är otroligt mycket högre marginal än på en stickad tröja trots att den kanske kostar 2tuss.

Problemet med det här blir att, som ni säger, märkena blir urvattnade och tappar sin originalitet, historia och kred. Då går kidsen vidare, som med Tiger och JL, men kvar finns ingenting. Tillskinad ifrån Tiger och JL som då kunde börja bygga på sina varumärken.

Det här är bara mina tankegångar om det hela, lite överdrivet men ni förstår nog min poäng. Tycker fortfarande att SI och CP droppar feta grejjer, men man måste vara mer selektiv än tidigare.
Senast redigerad av Kirenstilen 2013-01-12 kl. 14:39.
Citera
2013-01-12, 14:51
Medlem
NirvanAs avatar
Har ni också märkt att SI droppar väldigt mycket kläder med den lilla diskreta loggan nu, istället för den feta patchen (som jag egentligen inte har nånting emot, tar sällan av den)
Citera
2013-01-12, 15:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Utseendemässigt, storleksmässigt, tygmässigt, kvalitetsmässigt etc

Nja, vad är likt utseendemässigt? Deras knits och jackor (som är flaggskeppen enl mig) skiljer sig rätt mycket åt i utseende och material som används. Storleksmässigt är ju lätt förklarat med att det är Italienare som ligger bakom och att märken är skapade av samma person (syskonmärken). Kvalitétsmässigt är ju jävligt svårt att generalisera. Cp gör ju inte lika tekniskt innovativa jackor t.ex. Samt de moderna storlekarna skiljer sig rätt rejält emellanåt.

Tack och hej
Citera
2013-01-12, 16:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeNeFrego
måste fråga, när sidor som heter streetwize säljer cp company, och såna här produkter http://www.streetwize.se/varumarken/cp-company/cp-company-weekend-bag.html vad tycker ni om det? urvattnas inte märket, även om jackorna kostar över 7 000?

En liten parantes gällande väskan som länkades.
Den är endast framtagen i ett promotion syfte, typ "på köpet pryl", och är inte tänkt att säljas som den gör på Streetwize.

Ville bara säga det.
Citera
2013-01-12, 16:56
Medlem
Testade SI's nya jeans på Nitty Gritty på söder och måste säga att jag diggar dom. Fanns inte min size pga att dom bara fått in några st, mer kommer runt februari. Ingen patch på röven eller nåt sånt.

Edit: Dessa: http://www.nittygrittystore.com/men/trousers/re-t-worn-jeans-j4bia

Edit2: Kan även tillägga att dom är lite mindre i storlekarna än vanliga internationella storlekar, om nån tänkte beställa.
Senast redigerad av ssl 2013-01-12 kl. 17:02.
Citera
2013-01-12, 18:51
Medlem
Citat:
Den är endast framtagen i ett promotion syfte, typ "på köpet pryl", och är inte tänkt att säljas som den gör på Streetwize.

Ville bara säga det.

Det har du alldeles rätt i. Kan bara tillägga att min var trasig på 3 ställen efter 1 månads användande. Riktigt risig kvalité.
Citera
2013-01-12, 22:36
Medlem
Era bästa hemsidor för New Balance? Inte så bekant med märket men hade tänkt börja bli det
Citera
2013-01-12, 22:52
Medlem
Citat:

Ville bara säga det.

det är jag medveten om, men den känns som någonting man kunde få på 90-talet som en rolig grej, om man klippte ur streckkoder från förpackningar, samlade ihop och skickade in.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in