Citat:
Ursprungligen postat av MeNeFrego
måste fråga, när sidor som heter streetwize säljer cp company, och såna här produkter
http://www.streetwize.se/varumarken/cp-company/cp-company-weekend-bag.html vad tycker ni om det? urvattnas inte märket, även om jackorna kostar över 7 000?
Verkligen, tycker att det hela går åt fel riktning.
Goggles på allt, patches på allt. T-shirtar med SI logon eller CP, mössor, byxor, tröjor med goggles och patchar..
Jämför med tex. Tiger och JL. De började med vräkiga bälten och tröjor, för vad jag tror, att bygga ett kapital för att sedan kunna gå över till mer renodlat mode som de båda pysslar med nu. Vilket jag det jag tror de ville göra ifrån första början men helt enkelt inte hade pengarna till.
SI och CP gör samma sak i mina ögon, fast omvänt. Ifrån att ha varit väldigt exklusiva märken med bra kvalité tummar de på saker och släpper ren skit i hopp om snabba pengar, vilket de antagligen drar in ganska bra. En SI t-shirt kostar vad, 600-700kr? Hur mycket tror ni den kostar att tillverka? Det är otroligt mycket högre marginal än på en stickad tröja trots att den kanske kostar 2tuss.
Problemet med det här blir att, som ni säger, märkena blir urvattnade och tappar sin originalitet, historia och kred. Då går kidsen vidare, som med Tiger och JL, men kvar finns ingenting. Tillskinad ifrån Tiger och JL som då kunde börja bygga på sina varumärken.
Det här är bara mina tankegångar om det hela, lite överdrivet men ni förstår nog min poäng. Tycker fortfarande att SI och CP droppar feta grejjer, men man måste vara mer selektiv än tidigare.