2013-01-07, 22:31
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nej-tack
Riktigt schyssta! Jag är skitnöjd med både kvalitet och passformen. Har ett par som jag köpte för ca 2 år sen, sitter fortfarande som gjutet. Kan verkligen rekommendera dessa, i alla fall utifrån mina egna erfarenheter.

Jag har bara sett deras så kallade regular och dom är ganska raka hela vägen. Kanske finns andra om man kikar på nätet!
Är det hårda/tunga jeans som inte stretchar så bra eller mer lättare, mjukare jeans som stretchar lätt?

Fast jag har generellt svårt att hitta bra jeans, de bästa jeansen någonsin för min kropp är edwin ed-55, men har redan 3 sådana par i olika färger... svårt att hitta jeans när låren är 72cm...särskilt slim fit, regular fit mm
Citera
2013-01-08, 07:05
Medlem
GSE_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Morrisson
Är det någon som har beställt från http://www.80scasualclassics.co.uk/ och kan säga om de är pålitliga eller ej? Har länge haft sidan under uppsikt, men inte stött på någon som har köpt något därifrån.

Några erfarenheter?

Beställde där senaste i November nån gång. En vinterjacka som har hållt perfekt än sålänge. Fila Vintage bra grejer ^^
Citera
2013-01-08, 15:19
Medlem
Såg på FB att terrace kör 48% på jackor i eftermiddag till midnatt. Var snabb med att köpa en Mille för 3700:- vilket kändes rätt så prisvärt.
Citera
2013-01-08, 16:21
Medlem
nej-tacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Är det hårda/tunga jeans som inte stretchar så bra eller mer lättare, mjukare jeans som stretchar lätt?

Fast jag har generellt svårt att hitta bra jeans, de bästa jeansen någonsin för min kropp är edwin ed-55, men har redan 3 sådana par i olika färger... svårt att hitta jeans när låren är 72cm...särskilt slim fit, regular fit mm

Mina är av det "mjukare" slaget, men känns ändå inte stretchiga liksom. Vet dock inte om dom har mer Raw-denim grejer om du hellre föredrar det. Jag tycker personligen att det är lite halvdrygt. Köpte ett par nya Levis 501or nyligen och dom är ju nästa obekväma tills man har gått in dom.
Citera
2013-01-08, 17:29
Medlem
Herr-Pumps avatar
Fick idag hem min beställning från Ma.Strum, till min besvikelse så var XL för stort på långtröjan så det var bara att skicka tillbaka den för byte till den digra kostnaden av 163 kr Värre var att jag inte ens fick med pikétröjan jag beställt och betalat för i paketet, försöker nu reda ut det med kundtjänst så jag får den skickad till mig så snabbt som möjligt
Senast redigerad av Herr-Pump 2013-01-08 kl. 17:31.
Citera
2013-01-08, 18:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herr-Pump
Fick idag hem min beställning från Ma.Strum, till min besvikelse så var XL för stort på långtröjan så det var bara att skicka tillbaka den för byte till den digra kostnaden av 163 kr Värre var att jag inte ens fick med pikétröjan jag beställt och betalat för i paketet, försöker nu reda ut det med kundtjänst så jag får den skickad till mig så snabbt som möjligt

Kör du XL på t.ex. SI och CP? Blir lite orolig nu. Köpt 3 plagg i XL nämligen.

Beställde dessutom den 27e, ej fått kläderna än. Inte ens fått ett kollinmr!
Citera
2013-01-08, 18:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herr-Pump

Dom borde bjussa för fan. Eller skicka med nåt litet som har ungefärligt värde på 163 kr, speciellt då du inte fick med något du beställt.
Citera
2013-01-08, 18:23
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MissingBaryons
Kör du XL på t.ex. SI och CP? Blir lite orolig nu. Köpt 3 plagg i XL nämligen.

Beställde dessutom den 27e, ej fått kläderna än. Inte ens fått ett kollinmr!

Jag vet i fan om MA.STRUM går i samma storlekskategori som SI och C.P för min parka från MA.Strum är väldigt stor också, större än min SI jacka i samma storlek.

Citat:
Från mastrum.com
How to measure the chest

Raise your arms slightly and using a tape measure, measure around the chest area ensuring you cross over your shoulder blades and the fullest part of your chest keeping the tape parallel to the ground. The chest measurement should give you a good indication of your correct size for items like jackets, shirts, sweaters and T’s.

General size guide for MA.STRUM outerwear and tops:
Size S M L XL XXL XXXL
Inches 38 40 42 44 46 48

Är ditt bröstmått 111-112cm eller i närheten av det?
Senast redigerad av NirvanA 2013-01-08 kl. 18:27.
Citera
2013-01-08, 18:36
Medlem
Citat:
Är ditt bröstmått 111-112cm eller i närheten av det?

100cm cirkus.

Alla mina vårjackor + tröjor är dock XL. Skjortor L och Piké M.

Ni som beställt från Ma.Strum, har ni fått ett kollinmr? Jag är har nämligen inte fått det, och det är jobbigt att inte kunna följa paketets färd. Dessutom, fick ni det levererat till dörren som med exempelvis ASOS eller hämtade ni ut det på närmaste butik?
Citera
2013-01-08, 18:39
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
100cm cirkus.

Alla mina vårjackor + tröjor är dock XL. Skjortor L och Piké M.

Ni som beställt från Ma.Strum, har ni fått ett kollinmr? Jag är har nämligen inte fått det, och det är jobbigt att inte kunna följa paketets färd. Dessutom, fick ni det levererat till dörren som med exempelvis ASOS eller hämtade ni ut det på närmaste butik?
Jag fick inget kolli id, utan skrev bara till dom och fick bekräftat att det hade skickats. Jag fick mitt levererat hem till dörren med Posten då det var en megastor jacka som hade packats så att den inte var hopvikt, så paketet var stort.
Citera
2013-01-08, 18:44
Medlem
Citat:
Jag fick inget kolli id, utan skrev bara till dom och fick bekräftat att det hade skickats. Jag fick mitt levererat hem till dörren med Posten då det var en megastor jacka som hade packats så att den inte var hopvikt, så paketet var stort.

Okej, när beställde du och när fick du paketet? Hur kontaktade du dem? Mejlade dem igår men ej fått svar än.

Har beställt 3 jackor och 3 tröjor, så jag antar att jag får hem till dörren också då. Posten är dock alltid här 13-15, och då är man ju fasen inte hemma och måste då vänta en dag extra.
Citera
2013-01-08, 18:47
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Okej, när beställde du och när fick du paketet? Hur kontaktade du dem? Mejlade dem igår men ej fått svar än.

Har beställt 3 jackor och 3 tröjor, så jag antar att jag får hem till dörren också då. Posten är dock alltid här 13-15, och då är man ju fasen inte hemma och måste då vänta en dag extra.
Kommer inte ihåg, tog kanske runt en vecka att få det. Men det var i höstas utan jul, nyårs, yada yada.

Jag använde mailen som står på deras hemsida.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in