2012-03-22, 02:44
Medlem
GSE_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chillamore
Jag är nog lite lik dig. Älskar stilen i sig men vill nästan inte klä mig så, just för att man kan få lite blickar av folk som inte vill att man ska klä sig i "deras" märken. Hoppar också över ex. Mille Miliga-jackan och S.I jackor. Har dock en S.I tröja och tycker den är både snygg och skön, jag har den alltså inte för att slåss.

Hur ser ni andra på folk som använder casual-märken? Tycker ni också att vi "snor" eran stil?

Varför skulle någon bry sig om du har lika mycket "icke casual" som du har casual wear? Då ser ju folk direkt att du bara blandar och inte alls har del i kulturen. Du behöver med andra ord inte oroa dig att nån kommer fram till dig och frågar vem du kör för.

Sen folk som ska grina om "vanligt" folk ska ha SI eller Aqua osv, vem fan bryr sig? Det har alltid funnits såna som du eller rena julgranar om man vill kalla det så. Tror folk har en överdriven syn att grabbar skulle gå runt på en torsdag eftermiddag och aktivt söka bråk med nån i en Aqua keps typ. Visst, ser du ut som en grabb från topp till tå och är ute och rör dig på en matchdag osv så finns väl det en minimal risk antar jag.
Citera
2012-03-22, 07:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chillamore
Jag är nog lite lik dig. Älskar stilen i sig men vill nästan inte klä mig så, just för att man kan få lite blickar av folk som inte vill att man ska klä sig i "deras" märken. Hoppar också över ex. Mille Miliga-jackan och S.I jackor. Har dock en S.I tröja och tycker den är både snygg och skön, jag har den alltså inte för att slåss.

Hur ser ni andra på folk som använder casual-märken? Tycker ni också att vi "snor" eran stil?

Jag skiter fullständigt i om nån annan bär SI eller inte. Sålänge du inte står och sjunger nidramsor eller andra fotbollsramsor som kan bli störande (dressad från topp till tå)...
Citera
2012-03-22, 19:46
Medlem
Little.Geezers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av priMez0r
Jag skiter fullständigt i om nån annan bär SI eller inte. Sålänge du inte står och sjunger nidramsor eller andra fotbollsramsor som kan bli störande (dressad från topp till tå)...

Ja, skillnaden är ju att då spelar det ingen roll hur du ser ut. Det kan lika så gärna smälla ändå om fel ord basuneras ut mot fel personer
Citera
2012-03-22, 21:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nej-tack
Ska du ha trainers är Size ett givet besök om jag får tycka till. Brukar ha schysst utbud och en del limited editions och Size exclusives. Du kan ju spana in hemsidan för mer info.
http://www.size.co.uk/home

Sen bör du som BirminghamB6 säger ta ett besök på Stuarts. Riktigt trevlig butik med grym personal.

Fick hem ett par Forest Hills där ifrån idag. SJUKT nöjd!! Måste tacka den som först tipsade om den sidan!!
Citera
2012-03-22, 21:57
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brommakille
Fick hem ett par Forest Hills där ifrån idag. SJUKT nöjd!! Måste tacka den som först tipsade om den sidan!!
Antar att mina fötter är deformerade eller nåt för jag får typ nageltrång av att gå i dem trots att storleken är perfekt
Citera
2012-03-22, 22:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Antar att mina fötter är deformerade eller nåt för jag får typ nageltrång av att gå i dem trots att storleken är perfekt

Tjocka fötter?

Testa en storlek större.
Citera
2012-03-22, 22:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BirminghamB6
Bra butik; Stuarts i Shepherds Bush, Underground till Shepherd's Bush Market. Nara Loftus Road.

Finns massor av smabutiker men fragan ar om de ar varda att aka runt I timmar for.

Citat:
Ursprungligen postat av nej-tack
Ska du ha trainers är Size ett givet besök om jag får tycka till. Brukar ha schysst utbud och en del limited editions och Size exclusives. Du kan ju spana in hemsidan för mer info.
http://www.size.co.uk/home

Sen bör du som BirminghamB6 säger ta ett besök på Stuarts. Riktigt trevlig butik med grym personal.

Tack för tipsen, Size ska definitivt besökas, kanske även Stuarts. Om man är ute efter jacka från SI, är flagship-store bäst då, eller kan det finnas billigare någon annanstans? dom stora varuhusen vet jag hade en del när jag var där sist.
Citera
2012-03-23, 23:34
Medlem
Vår på ingång, klickade hem dessa. Vad tycks? Funderar på fler färger av denna modell.

http://www.fashionssuit.com/adidas-la-trainer-premium-reinvented-a-classic-limited-edition.html

Lär bli ett par såna här med:
http://www.sportsdirect.com/mens/reebok-classic-leather-mens-124014?colcode=12401403
Citera
2012-03-24, 00:21
Medlem
NirvanAs avatar
Personligen gillar jag inte den typen av sneakers, har lite för säreget utseende imo.
Citera
2012-03-24, 00:22
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BirminghamB6
Tjocka fötter?

Testa en storlek större.

Nja, men mina tår är väldigt stora i förhållande till själva foten, sen har jag inte den bästa hålfoten... är nånstans mittemellan plattfot och optimal hålfot... väger tresiffrigt också och vet inte om skorna är direkt anpassade för det, känns väldigt lätta och platta...trycks ut osv.
Citera
2012-03-24, 10:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Personligen gillar jag inte den typen av sneakers, har lite för säreget utseende imo.

Utveckla säreget?? Har själv tidigare bara haft "court-trainers". Vita med ganska slimmad profil och typ omönstrad sula. Ska bli trevligt med lite variation.
Citera
2012-03-24, 11:51
Medlem
Någon som är insatt i varumärkeskopiering och export av kopior? Tänker främst på lagar och straffskalor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in