Citat:
Ursprungligen postat av chillamore
Jag är nog lite lik dig. Älskar stilen i sig men vill nästan inte klä mig så, just för att man kan få lite blickar av folk som inte vill att man ska klä sig i "deras" märken. Hoppar också över ex. Mille Miliga-jackan och S.I jackor. Har dock en S.I tröja och tycker den är både snygg och skön, jag har den alltså inte för att slåss.
Hur ser ni andra på folk som använder casual-märken? Tycker ni också att vi "snor" eran stil?
Varför skulle någon bry sig om du har lika mycket "icke casual" som du har casual wear? Då ser ju folk direkt att du bara blandar och inte alls har del i kulturen. Du behöver med andra ord inte oroa dig att nån kommer fram till dig och frågar vem du kör för.
Sen folk som ska grina om "vanligt" folk ska ha SI eller Aqua osv, vem fan bryr sig? Det har alltid funnits såna som du eller rena julgranar om man vill kalla det så. Tror folk har en överdriven syn att grabbar skulle gå runt på en torsdag eftermiddag och aktivt söka bråk med nån i en Aqua keps typ. Visst, ser du ut som en grabb från topp till tå och är ute och rör dig på en matchdag osv så finns väl det en minimal risk antar jag.