2012-03-13, 18:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wezt
Det är 2012 och snacket går fortfarande om Fjällräven här. Spännande.

Cass Pennant har för övrigt ingen pondus.

Men da kan ju du tala om for alla vad de far prata om, sa att du inte behover bli uttrakad. Kom med förslag.
Citera
2012-03-13, 18:47
Medlem
GSE_s avatar
Citat:

Vem tycker du har pondus då? Jag är nyfiken på din otroliga intelligens du verkar besitta som vi andra tycks ha nytta av enligt dig.
Citera
2012-03-13, 20:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GSE_
Vem tycker du har pondus då? Jag är nyfiken på din otroliga intelligens du verkar besitta som vi andra tycks ha nytta av enligt dig.
Frodo har en jävla pondus.
Citera
2012-03-13, 20:07
Medlem
Vem var det som tipsade om Norse Projects regnjacka for en tid sedan? Jag kunde inte halla mig utan kopte en i blatt. Forbaskat lacker. Langtar nastan efter regn.
Citera
2012-03-13, 20:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BirminghamB6
Vem var det som tipsade om Norse Projects regnjacka for en tid sedan? Jag kunde inte halla mig utan kopte en i blatt. Forbaskat lacker. Langtar nastan efter regn.
Den långa eller korta varianten?
Hur som helst så är det trevliga prylar. Funderar själv på den långa men är lite skeptisk då jag bokstavligen kommer att smälta bort i den.
Citera
2012-03-13, 20:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BirminghamB6

Du får fixa en bild åt oss

Är själv ute efter en billigare vår/sommar/höstjacka. Hade en http://se.zoovillage.com/productdetail.aspx?did=61785# förra året i storlek large men den var egentligen på tok för liten för liten. Funderar då på en http://www.terrace.se/system/search/product.asp?id=4180 men tror ni att en large jacka skulle passa mig eller ska man slå till på en XL? Har Large på den mesta förutom SI där jag har XL.

Ser gärna andra förslag i samma prisklass.
Citera
2012-03-13, 21:38
Medlem
Citat:

Somsagt, kan du nämna en person i "branchen" som har pondus? Och ett märke som enligt casuals (ej endast dig själv) bör diskuteras 2012.
Citera
2012-03-13, 21:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chillamore
Du får fixa en bild åt oss

Är själv ute efter en billigare vår/sommar/höstjacka. Hade en http://se.zoovillage.com/productdetail.aspx?did=61785# förra året i storlek large men den var egentligen på tok för liten för liten. Funderar då på en http://www.terrace.se/system/search/product.asp?id=4180 men tror ni att en large jacka skulle passa mig eller ska man slå till på en XL? Har Large på den mesta förutom SI där jag har XL.

Ser gärna andra förslag i samma prisklass.

Ben Sherman har normala storlekar. Om du inte är en stor L så skulle jag ta L på den jackan.
Citera
2012-03-13, 22:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av priMez0r
Somsagt, kan du nämna en person i "branchen" som har pondus? Och ett märke som enligt casuals (ej endast dig själv) bör diskuteras 2012.
Varför? Trampade jag på en öm tå då jag inte imponeras av en snubbe med illasittande kostymer och slip-overs från Sergio Tacchini? Skriva kan han inte heller göra.
Phil Thornton är kille jag ser upp till på många olika plan. Cass Pennant? Not much.

Oj, det finns mycket som bör diskuteras utöver Ben Sherman och Fjällräven i denna tråd. Eller ja, kanske inte i just denna tråd men av casuals.

Vad tror du om OBCD från Gitman, wingtips från Trickers, selvedge från England och en Macintosh eller Harrington över detta. Det kan du börja diskutera.

Annars är säkert Henri Lloyd jävligt aktuella.
Senast redigerad av Wezt 2012-03-13 kl. 22:16.
Citera
2012-03-13, 22:36
Medlem
Citat:
Varför? Trampade jag på en öm tå då jag inte imponeras av en snubbe med illasittande kostymer och slip-overs från Sergio Tacchini? Skriva kan han inte heller göra.
Phil Thornton är kille jag ser upp till på många olika plan. Cass Pennant? Not much.

Oj, det finns mycket som bör diskuteras utöver Ben Sherman och Fjällräven i denna tråd. Eller ja, kanske inte i just denna tråd men av casuals.

Vad tror du om OBCD från Gitman, wingtips från Trickers, selvedge från England och en Macintosh eller Harrington över detta. Det kan du börja diskutera.

Du har nog missat poangen lite med ett forum.

Hur som helst.
Gitmans Vintage, snygga sjortor.

Tricksters inget for mig.

Selv(a)ge jeans ar det som galler. Fast jag anvander japanskt fran Edwin. Varldens basta jeans.

Harrington, nu snackar vi stil pa samma niva som en skjorta fran Ben Sherman. Varenda manniska har sprungit runt med en Barracuta och de var for vanliga redan nar mods och skins dominerade laktarna. Harringtonjackor ar inte ett intressant amne utifran ditt satt att resonera.

Angaende herrarna med pondus sa har jag inga komentarer. Bada har gjort sitt namn och det far man respektera.
Senast redigerad av BirminghamB6 2012-03-13 kl. 23:08.
Citera
2012-03-13, 22:44
Medlem
Citat:

Annars är säkert Henri Lloyd jävligt aktuella.

Nu skojar du val anda? Maste vara nagon grej for svenska tonaringar. Det mesta fran HL ar aldeles for preppy. Visa mig en enda snygg och stilren jacka. Man ser ut som nagon dj***a reklampelare. Mojligen ar nagra av de mer diskreta trojorna ok. Stickade zips brukar vara ok om de inte har for stora loggor eller lojligt stora union jacks.
Citera
2012-03-13, 22:55
Medlem
Citat:
Den långa eller korta varianten?
Hur som helst så är det trevliga prylar. Funderar själv på den långa men är lite skeptisk då jag bokstavligen kommer att smälta bort i den.

Den korta.

http://www.norseprojects.com/store/jackets/elka-classic-jacket

Kopte aven en gra sweat fran samma marke.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in