2011-08-03, 18:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tricky Kid
Grejen är att Zelmerlöw har en äldre släkting typ 50+ som bor nere i södern och är kund hos tweed. Släktingen skall tydligen ha köpt jackor sen början av 80talet. Hörde storyn om detta när jag besökte butiken och fick tipset att jag skulle kika in i hans garderob eftersom han hade några riktiga gamla grails som hängde där. Det är alltså denna släkting som köper stone island prylar till lilla måns.

Låter som en ämne skapat endast för att skapa diskussion. Men okej, facinerande med folk som har erfarenhet av kulturen ända sedan 1980.
Citera
2011-08-03, 18:59
Medlem
Citat:
Förr i tiden var ju stonies kollektioner inte så stora. Det gjorde att det som kom upplevdes som jäkligt bra. Nu är kollektionen stor och bred och skall passa flera kundgrupper och länder så visst mycket är skit, fult, kass kvalite och för dyrt. Men nog finns det godbitar från Stone Island fortfarande! Dom senaste sässongerna så har jag lyckas hitta grymma jackor som jag anser hålla lika hög kvalite och stil och kan ta the pepsi challenge mot ett Osti plagg.

Bring on AW11 säger jag!
Lyckas man hitta nålarna i höstacken så..
Jag har dock misslyckats med det konstycket, vilket jag tycker är synd eftersom jag fortfarande har en faiblesse för märket.

Mycket av designen är fortfarande helt okej men det känns inte lika roligt att punga ut ca 7000 riksdaler för ett plagg som inte har det.

Det sista plagget från Stone Islands som jag riktigt föllför var fältjackan från 2007 med reflekterande effekt. Jag kände mig sårad när jag insåg att den sista 54an på Beak St. hade sålts ett par timmar före min ankomst..

AW11?
Albam?
Universal Works?
Japp, japp!

Citat:
Grejen är att Zelmerlöw har en äldre släkting typ 50+ som bor nere i södern och är kund hos tweed. Släktingen skall tydligen ha köpt jackor sen början av 80talet. Hörde storyn om detta när jag besökte butiken och fick tipset att jag skulle kika in i hans garderob eftersom han hade några riktiga gamla grails som hängde där. Det är alltså denna släkting som köper stone island prylar till lilla måns.
Det var som katsingen! Hade inte en aning om att Tweed var en så pass gammal butik. Har hela tiden trott att det är relativt nyöppnat.

Sedan huruvida Måns bär Stonies eller ej är beklaglig. Va fan, min farsa på 60 år knallar omkring med glasögon på huvan och lapp på armen. Kan han, kan Måns.

Men jag skulle tro att Måns slåss bätre..
Citera
2011-08-04, 04:03
Medlem
Tricky Kids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeNeFrego
http://www.highsnobiety.com/news/2011/08/03/stone-island-shadow-project-fallwinter-2011-lookbook/ här har du shadow project aw11 åtminstone

Shadow har jag aldrig riktigt annammat faktiskt. Har väl någon gortex jacka men thats it. Tycker det blir lite mycket bara. Ghostjackan till vintern lär det bli och sen får vi se vilka andra jackor som flyttar hem.

Citat:
Ursprungligen postat av priMez0r
Låter som en ämne skapat endast för att skapa diskussion. Men okej, facinerande med folk som har erfarenhet av kulturen ända sedan 1980.
Mannen i fråga känner inte till någon kultur utan bara fastnade för märket och har hållit kvar vid det. Enligt rykte skall han ej veta hur en fotboll ser ut. Men kul är det med folk som brinner för kläder och håller liv i sitt intresse på ålderns höst.

Citat:
Ursprungligen postat av Wezt
Lyckas man hitta nålarna i höstacken så..
Jag har dock misslyckats med det konstycket, vilket jag tycker är synd eftersom jag fortfarande har en faiblesse för märket.

Mycket av designen är fortfarande helt okej men det känns inte lika roligt att punga ut ca 7000 riksdaler för ett plagg som inte har det.

Det sista plagget från Stone Islands som jag riktigt föllför var fältjackan från 2007 med reflekterande effekt. Jag kände mig sårad när jag insåg att den sista 54an på Beak St. hade sålts ett par timmar före min ankomst..

AW11?
Albam?
Universal Works?
Japp, japp!

Det var som katsingen! Hade inte en aning om att Tweed var en så pass gammal butik. Har hela tiden trott att det är relativt nyöppnat.

Sedan huruvida Måns bär Stonies eller ej är beklaglig. Va fan, min farsa på 60 år knallar omkring med glasögon på huvan och lapp på armen. Kan han, kan Måns.

Men jag skulle tro att Måns slåss bätre..

Jag kan hålla med om att priserna har stuckigt iväg bra mycket. Förr var det också dyrt men då var det kvalite och klass. Nu kan du köpa en pissig plastjacka för 5000 kr sydd i långt bort i stan men det finns som sagt godbitar, sydda i italien löjligt mycket detaljer och funktion och snygga well då åker plånboken fram. Det är ju det som är sporten tycker jag att hitta guldkornen

Menar du reflector jackan så har jag den i färgen sage bara så du vet

Måns släkting köpte ju stonie nere i europa det fanns ju inte här uppe men nu när tweed öppnade 2007 så har han börjat köpa från sverige.
Citera
2011-08-04, 12:48
Medlem
LNCJ-exLRs avatar
Jag vet att Location kanske inte är casual. Men kan någon vänlig anonym berätta någon affär som säljer location i London. Är det några speciella affärer som säljer just dem eller är det någon random affär.
dem kanske till och med har en egen affär.

/ tack
Citera
2011-08-04, 18:38
Medlem
För övrigt låg världens på den tiden enda stonie/cp-outlet på norrmalmstorg på sent 80 / tidigt 90-tal.
Vallfärdande engelsmän fyllde stövlarna och svenskarna fattade ingenting förrän tio år senare.
En kompis flickväns pappa ägde affären.
Han hade en del skatter på vinden, gubben.
Citera
2011-08-08, 00:23
Medlem
Tricky Kids avatar
Citat:
Fyfan..

Dom dyker upp titt som tätt på diverse forum i mint conditions. Så du lär kunna fånga upp en om du har ögonen öppna. Tänk på att armarna är babian långa just på dessa jackor. Jag fick lägga upp armarna för att det hela skulle bli bra. Be säljarna mäta upp jackan ordentligt. Tydligen så skiljer det sig mellan längden på armarna beroende på vilken färg du tar. Pewter skall tydligen vara längre i armarna än vad sage är.

Well hur som hur var noga med att få armarna mätta. Det var en jäkla mardröm för mig innan jag fick hem rätt jacka.

Lycka till!

Citat:
Ursprungligen postat av yb8
För övrigt låg världens på den tiden enda stonie/cp-outlet på norrmalmstorg på sent 80 / tidigt 90-tal.
Vallfärdande engelsmän fyllde stövlarna och svenskarna fattade ingenting förrän tio år senare.
En kompis flickväns pappa ägde affären.
Han hade en del skatter på vinden, gubben.

Det är nästan värt att du snor polarens tjej så du kommer närmare gubbens jacksamling. Det hade jag gjort!

Den affären har man hört en del roliga rykten om. Det togs in mycket galet sånt som inte funkade i europa men visst fanns det guldklimpar. Själv missade jag det där helt. Jag köpte mitt första Stonie plagg 92 när jag var i england men fattade aldrig att det fans en outlet i stockholm. Det fick jag höra om långt senare när jag blivit lite mer inbiten och SPW nördig.
Citera
2011-08-08, 00:27
Medlem
Tricky Kids avatar
Citat:
Fyfan..

Glömde tala om vad jag betalade för min i förra inlägget.

295gbp betalade jag för min. Du kan säkert få tag i field fleckien för 250 - 300 skulle jag tippa
Citera
2011-08-08, 04:15
Medlem
ArturoBandinis avatar
"Buuhuu Måns Zelmerlöw har SI!"

Helvete alltså. Vissa här är ju som 14-åringar som lipar över
att deras favoritband har börjat spelas på radio.
Citera
2011-08-08, 18:42
Medlem
ketchupketchup.s avatar
Vad ska man köpa sig för jacka nu till hösten? Finns mycket quiltade jackor (stavning) i butikerna men tycker inte det är snyggt.
Citera
2011-08-09, 17:22
Medlem
var inne på paul and friends idag, de hade fått in två nya vinterjackor från cp company. en dubbelknäppt skepparkavaj samt gogglejackan. döm av min förvåning när jag upptäcker att den är cirka 1400 (!) kr billigare där än via exempelvis endclothing!
Citera
2011-08-09, 18:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeNeFrego
var inne på paul and friends idag, de hade fått in två nya vinterjackor från cp company. en dubbelknäppt skepparkavaj samt gogglejackan. döm av min förvåning när jag upptäcker att den är cirka 1400 (!) kr billigare där än via exempelvis endclothing!

Låter nice är ute efter en vinterjacka. Hur var jackorna fodrade? Vad var det för prislapp på dessa?
Citera
2011-08-09, 18:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trakc
Låter nice är ute efter en vinterjacka. Hur var jackorna fodrade? Vad var det för prislapp på dessa?

6795 för gogglejackan. dunfodrad, men för temperaturer på -20 håller den förmodligen inte. tveksam till var den är producerad dock, försäljaren trodde italien, men ingen av mina jackor är tillverkade där.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in