Citat:
Ursprungligen postat av Tricky Kid
Förr i tiden var ju stonies kollektioner inte så stora. Det gjorde att det som kom upplevdes som jäkligt bra. Nu är kollektionen stor och bred och skall passa flera kundgrupper och länder så visst mycket är skit, fult, kass kvalite och för dyrt. Men nog finns det godbitar från Stone Island fortfarande! Dom senaste sässongerna så har jag lyckas hitta grymma jackor som jag anser hålla lika hög kvalite och stil och kan ta the pepsi challenge mot ett Osti plagg.
Bring on AW11 säger jag!
Lyckas man hitta nålarna i höstacken så..
Jag har dock misslyckats med det konstycket, vilket jag tycker är synd eftersom jag fortfarande har en faiblesse för märket.
Mycket av designen är fortfarande helt okej men det känns inte lika roligt att punga ut ca 7000 riksdaler för ett plagg som inte har
det.
Det sista plagget från Stone Islands som jag riktigt föllför var fältjackan från 2007 med reflekterande effekt. Jag kände mig sårad när jag insåg att den sista 54an på Beak St. hade sålts ett par timmar före min ankomst..
AW11?
Albam?
Universal Works?
Japp, japp!
Citat:
Ursprungligen postat av Tricky Kid
Grejen är att Zelmerlöw har en äldre släkting typ 50+ som bor nere i södern och är kund hos tweed. Släktingen skall tydligen ha köpt jackor sen början av 80talet. Hörde storyn om detta när jag besökte butiken och fick tipset att jag skulle kika in i hans garderob eftersom han hade några riktiga gamla grails som hängde där. Det är alltså denna släkting som köper stone island prylar till lilla måns.
Det var som katsingen! Hade inte en aning om att Tweed var en så pass gammal butik. Har hela tiden trott att det är relativt nyöppnat.
Sedan huruvida Måns bär Stonies eller ej är beklaglig. Va fan, min farsa på 60 år knallar omkring med glasögon på huvan och lapp på armen. Kan han, kan Måns.
Men jag skulle tro att Måns slåss bätre..