2011-01-30, 22:27
Medlem
Little.Geezers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kirenstilen
Ja, åtminstone gällande min piké och tracktop har jag behövt gå upp en storlek. Du kan ju annars gå och prova plagget (eller liknande modell) i butik sen beställa om det är det du tänkt.

Kollade lite på CasualClothing. Tyckte jag såg en adidas Medium-track som var lika stor som en XL Sergio.

Ruskigt skön rea på CasualClothing för övrigt! 40 euro för en Tacchini-tracktop och 40 euro för en Aquascutum-piké. Halva priset.

Drygt att Stone Islands hemsida sitter och smyger med nya kollektionen. För övrigt grym rea där också! Börjar dock rensas lite har jag märkt.
Citera
2011-01-31, 00:59
Medlem
liarsenics avatar
Kanske inte så mycket casual men vad är era åsikter om quiltade jackor?

Har blivit jävligt sugen på en sån nu till våren, märke kvittar, bara det är bra kvalité. Det enda som fått mig att inte köpa en sådan jacka är för att den ser ut att vara populär bland alla 08-brats. Vem vill förknippas med dessa dårar?

Så nu till min fråga, kan en vanlig man som i övrigt kör casualkläder ha på sig en quiltad jacka men ändå inte förknippas med brats i Sverige?

Var i England ifjol och där verkar det som alla kan ha på sig dessa jackor, från en jamaican i Camden till en chav i Fulham, nästan så kändes det.
Citera
2011-01-31, 07:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av liarsenic
Kanske inte så mycket casual men vad är era åsikter om quiltade jackor?

Har blivit jävligt sugen på en sån nu till våren, märke kvittar, bara det är bra kvalité. Det enda som fått mig att inte köpa en sådan jacka är för att den ser ut att vara populär bland alla 08-brats. Vem vill förknippas med dessa dårar?

Så nu till min fråga, kan en vanlig man som i övrigt kör casualkläder ha på sig en quiltad jacka men ändå inte förknippas med brats i Sverige?

Var i England ifjol och där verkar det som alla kan ha på sig dessa jackor, från en jamaican i Camden till en chav i Fulham, nästan så kändes det.

Jag tycker att det kan vara snyggt om du matchar det rätt. Bara att undvika slisket i håret och loafers så är det nog lugnt. Matchar du det med trainers och jeans blir det nog tiptop.

Barbour är ju klassikern när det gäller quiltade jackor annars har Hackett någon schysst modell också om jag inte misstar mig.
Citera
2011-01-31, 13:27
Medlem
När det kommer till quiltade jackor så föredrar jag helt klart det brittiska märket Lavenham framför barbour. De gör i princip bara quiltade jackor sedan 1969, skulle gissa att kvaliteten iaf inte är sämre än barbours dito, men jag ska inte uttala mig då jag aldrig ägt en quiltad jacka.
http://www.oipolloi.com/Store/OiPolloi-DII-2901-206-lavenham+hawthorn+jacket+dark+royal.html

De finns lite här och där, c store och mr mudd and mr gold i stockholm har haft det men jag är inte säker på om någon av butikerna kommer ha jackorna i vår.

Bär det tillsammans med BRA jeans och en casualsko tex desert treks, eller khakifärgade chinos/cords med trainers.
Citera
2011-01-31, 13:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jla
När det kommer till quiltade jackor så föredrar jag helt klart det brittiska märket Lavenham framför barbour. De gör i princip bara quiltade jackor sedan 1969, skulle gissa att kvaliteten iaf inte är sämre än barbours dito, men jag ska inte uttala mig då jag aldrig ägt en quiltad jacka.
http://www.oipolloi.com/Store/OiPolloi-DII-2901-206-lavenham+hawthorn+jacket+dark+royal.html

De finns lite här och där, c store och mr mudd and mr gold i stockholm har haft det men jag är inte säker på om någon av butikerna kommer ha jackorna i vår.

Bär det tillsammans med BRA jeans och en casualsko tex desert treks, eller khakifärgade chinos/cords med trainers.
Personligen så föredrar jag Barbours quiltade jackor främst då kanske Chelsea då de har en lite sportigare aura.
Lavenham är hur reko som helst, min far har gått igenom ett par i alla fall genom åren och kvalitén verkar i alla fall vara duglig.

Skulle dock akta mig för att bära med en quiltad jacka med trainers. Krocken där blir till och med för svårsmält för mig men gör man det snyggt så visst.

Ett par ökenkängor och ett bra högkvalitativa jeans är en rejäl höjdare.
Citera
2011-01-31, 19:21
Medlem
tycker att den översta jackan, som man ej ser på någon bra bild här, verkar vara riktigt intressant

http://www.endclothing.co.uk/blog/ymc-spring-summer-drop-1/

så gör även den nedre, även om modellen inte riktigt bär upp den. lite som på yoox
Citera
2011-02-01, 13:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Milflooker
Jag är nöjd med jackan, men vissa reagerar såklart. Har hört en del, men har inte blivit påhoppad än haha.

Jo det kan jag säga, det är en smaksak eller hur? Förrutom att jag köpte den otroligt billigt så tycker jag den är otroligt snygg.

Ville bara fråga, vad har folk sagt och hade du räknat med att bli påhoppad hehe?
Vad gillar du speciellt med jackan?
Citera
2011-02-01, 16:22
Medlem
Citat:
Jag är nöjd med jackan, men vissa reagerar såklart. Har hört en del, men har inte blivit påhoppad än haha.

Jo det kan jag säga, det är en smaksak eller hur? Förrutom att jag köpte den otroligt billigt så tycker jag den är otroligt snygg.

Varför ska du bli påhoppad för att du har en HL Jacka?? Min pappa som e 60 bast glider runt i en HL jacka.
Citera
2011-02-01, 20:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av AlistairMarabouman
Ville bara fråga, vad har folk sagt och hade du räknat med att bli påhoppad hehe?
Vad gillar du speciellt med jackan?

Nej asså jag är alltid med mina polare, men jag tror inte att man blir "påhoppad" bara för jackan .
Den e nice för den e varm och snygg såklart
Citera
2011-02-01, 21:49
Medlem
Vad för skor rekommenderar ni att köpa till sommaren? Jag funderar på ett par Adidas, har ni några tips på skor?
Citera
2011-02-01, 22:18
Medlem
monamuslims avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trakc
Vad för skor rekommenderar ni att köpa till sommaren? Jag funderar på ett par Adidas, har ni några tips på skor?
Adidas är aldrig fel! Några som jag funderar på är
http://www.brandos.se/reebok/npc-stripped-jacquard-j19312-whi/a17900
http://www.sneakersnstuff.com/sv/product/4219/samba
Citera
2011-02-01, 22:47
Medlem
Citat:
Nej asså jag är alltid med mina polare, men jag tror inte att man blir "påhoppad" bara för jackan .
Den e nice för den e varm och snygg såklart

Vilken tur att du alltid är med dina polare. Men undrar vad är det folk har sagt till dig och hur har dessa reaktioner du pratat om varit?

Tycker du det är den för dig ett bra köp. Vad andra tycker spelar då inte så stor roll.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in