2007-09-17, 11:39
Medlem
Akademikerns avatar
Hej!

Igr s tankade jag det guitar hero-liknande spelet Frets on Fire (macversionen)

Men nr jag skulle starta det s blev det bara svart en stund fr att sedan hoppa tillbaka till skrivbordet och stngas av.

Ngon hr som fr det att fungera?
Citera
2007-09-17, 18:38
Medlem
G Hrddiskssons avatar
Fick samma nr jag testade. Har tittat lite p att kompilera det sjlv men orkade inte riktigt bry mig nr frsta felet dk upp. Fr vl hoppas att det dyker upp ngon version som funkar om ett tag.

Men det har varit mycket problem med det dr. Frut fick jag det att fungera, men ingen av tangenterna fungerade.
Citera
2007-09-23, 14:58
Medlem
Problemet uppstr pga att versionen av Frets on fire till mac enbart r anpassad fr Intel-Mac:ar, fungerar inte p PPC
Citera
2007-09-23, 15:00
Medlem
Akademikerns avatar
ahaaaa. Det borde dom ju dock skriva p sidan, tycker man :P
Citera
2007-09-24, 14:01
Medlem
deliverers avatar
Funkar inte p min MacBook Pro heller, hnder samma sak som fr akademikern.
Citera
2007-09-25, 16:15
Medlem
Fernets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gratisbajs
Problemet uppstr pga att versionen av Frets on fire till mac enbart r anpassad fr Intel-Mac:ar, fungerar inte p PPC
Och nu ryktas det redan att 10.6 (alias Norsk skogskatt?) inte heller kommer att stdja PPC
Man d fr de ocks klmma ur sig en 12" Intel-PB. Vill grna ha en brbar PB, inte en flyttbar.
Men d 10.6 kommer tidigast 2009 s kan man kanske hoppas p en SSD-12:tummare till dess

(Ja, jag har ocks gtt p den dr Frets on fire . Ingen spelkonsoll hemma, inget Intel hemma; det fr bli vanlig gammaldags luftgitarr ett tag till )

PS.
BTW, ngn som hrt om PPC-Joost r p vg snart?
Mest snack hittills.
Citera
2007-10-03, 17:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gratisbajs

Jag har en Intel-mac men inte funkar det bttre p den, hnder exakt samma sak som fr Akademikern.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in