Citat:
Ursprungligen postat av ewman
Haha, läste bara de första inläggen och skrattade gott för mig själv

Så¨jävla typiskt gammla gubbar eller kärringar och gnälla över en sån här sak! Facebook är kanon då man kan snacka med polare, se vad som händer där ute och känna sig lite uppdaterad.
Men det finns såklart stofiler som inte fattar sig på allting och blir arg eller rädd

Tycker att det är en dålig application osv. Visserligen kan jag hålla med om att Facebook utnyttjar sin storlek till att skaffa fler medlemmar men jag ser inget problem med det. Det är inte så att de utnyttjar det på fel sätt, som tex. Aftonhoran. Facebook är bra men det kommer alltid finnas gammla getter som sitter och surar och säger att de klarar sig utan mobiler, datorer och facebook

Facebook är för mig ingen ny teknologisk sensation, communitys har funnits sen tio år tillbaka. Skillnaden mellan facebook och andra communitys är som jag har förstått att man har mer, lättillgänglig information på vad folk gör.
Det positiva med facebook är att det är utbrett och att du kan "hålla kontakten med folk".
Men min generella spekulering är att 70% av människorna som hänger där är nyfikna själar som gärna intresserar sig i andras liv, dom matar dig med "Idag gick jag på konsum" så du känner dig "uppdaterad" - vilket föder en funktion, en dock primitiv
Facebook
är bra till grunden, jag kommer säkerligen skapa en användare när jag känner att kontakten med människor jag saknar behövs.

Men just nu är facebook bara en i mängden av onödig kreativ tid som går förlorad, i min världsbild är man patetiskt om man hänger där istället för att göra någonting vettigt. Och med det menar jag inte en halvtimme, jag vet folk som ägnar flera timmar varje dag åt att inte göra ett smack förutom att stirra sig blind på andras liv
Citat:
Ursprungligen postat av soundcheck
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article5806205.ab
Nu är snart Facebook större än USA. Ni verkar simma i motström, boys and girls.
På vilket vis simmar jag i moström?