Flashback bygger pepparkakshus!
2007-09-16, 15:02
Medlem
MiniCharlies avatar
Jag rensade min klädkammare och längst in hittade jag en gammal dator (XP) som jag helt hade glömt bort. Så jag kopplar in den och tänker kolla igenom den för att se vad som finns, men såklart har jag valt att ha lösen på den

Nån som vet hur man kan göra för att komma in i den? Måste man installera om, eller går det att "gå runt" det och komma in utan lösen?
Citera
2007-09-16, 15:54
Medlem
gandihellfishs avatar
Ladda ner MiniPE eller något liknande, ERD commander funkar också. Så återställer du lösenordet.
http://thepiratebay.org/tor/3761394/MultiBoot_CD_
Där har du alla bra start skivor. bara att välja det som passar dig bäst.
Citera
2007-09-16, 15:58
Medlem
seanders avatar
säker på att det är din dator du vill komma in i?
Citera
2007-09-16, 16:57
Medlem
Jasos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MiniCharlie
Jag rensade min klädkammare och längst in hittade jag en gammal dator (XP) som jag helt hade glömt bort. Så jag kopplar in den och tänker kolla igenom den för att se vad som finns, men såklart har jag valt att ha lösen på den

Nån som vet hur man kan göra för att komma in i den? Måste man installera om, eller går det att "gå runt" det och komma in utan lösen?

Om du inte har satt lösen på Administratörkontot(Den brukar inte vara synlig i normalläge), så kan du starta upp datorn i felsäkert läge o logga in där(fortfarande adminkontot), välj användarkonton i kontrollpanelen, ta bort eller ändra på lösenordet på ditt konto. Starta om burken och logga in som vanligt.

Eller så följer du gandihellfish råd..
Citera
2007-09-17, 19:19
Medlem
Trigraphs avatar
Om du har välkomstskärm när du loggar in, tryck CTRL + ALT + DEL (2x) och prova att logga in som Administratör.
mvh mig
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in