2007-09-16, 09:39
Bannlyst
hej

jag undrar om någon av er har lite koll på om anfetamin är vattenlösligt och mättnad i vatten. Samt hur stabilt det är att lagra så i ca 1år som exempel.

/ Zin
Citera
2007-09-16, 10:16
Medlem
Kran/flaskvatten är 'levande'. Kör på destillerat vatten om du tycker det är värt att chansa.
Citera
2007-09-16, 16:53
Medlem
Ralf2s avatar
Enligt Merck Index så ska rent amfetaminsulfat lösa sig 1g i 8,8 ml vatten. Men av egen erfarenhet vet jag att det är svårt att få 100mg att lösa upp sig i mindre än 1,2-1,4 ml.

Jag skulle nog inte förvara amfetamin i vattenlösning någon längre tid. Dels pga bakterierisk, samt att det antagligen är mindre stabilt än i pulverform.
Citera
2007-09-17, 01:53
Medlem
Beror lite p¨å vilket salt du har

Citat:
Ursprungligen postat av atom_isotop
hej

jag undrar om någon av er har lite koll på om anfetamin är vattenlösligt och mättnad i vatten. Samt hur stabilt det är att lagra så i ca 1år som exempel.

/ Zin

Har du det vanligaste ,sulfatsaltet, så löser det sig som vi såg rätt bra.

Ett tips förutom att välja destvatten kunde vara att koka upp vattnet och fylla en kemiskt ren flaska ända upp och sedan ställa den på kylning.

Detta för att få bort den luft som kan finnas löst i vattnet.En månad vet jag går bra du får väl satsa 1g för forskningen.
Citera
2007-09-17, 02:01
Medlem
Trollishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pomac
Har du det vanligaste ,sulfatsaltet, så löser det sig som vi såg rätt bra.

Ett tips förutom att välja destvatten kunde vara att koka upp vattnet och fylla en kemiskt ren flaska ända upp och sedan ställa den på kylning.

Detta för att få bort den luft som kan finnas löst i vattnet.En månad vet jag går bra du får väl satsa 1g för forskningen.

Är nog mera vad personen har bankat ut tjacket med som försvårar att det ska lösa sig.
Inte så ofta man får tag i 99% rent amfetamin precis.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in