• 2
  • 3
2007-09-15, 15:13
Medlem
Benzo_Manns avatar
väskorna som används idag kan sökas via GPS, och innehåller ofta färgsprängladdningar, detta hjälper inte då inte alla pengar blir färgade.

Alla bilar har kameror som filmar och personalen har överfallslarm.

Att bepansra mer gör ingen skillnad då dom flesta rånen görs när det ska in eller ut i bilen. Skulle en nyckel behövas skickas separat så görs rånet när dom ändå ska ut i bilen.

Tycker väskorna borde bli bättre på alla sätt och det finns massor av lösningar fast dom är fördyra för att vaktbolagen ska börja använda.

En bepansrad väska med GPS, datastyrd och med någon form av syra som äter pengarna, kan fjärrutlösas och som utlöser sig själv om den lämnar banken eller bilen längre än 5 min. Samt en stor varningslapp om att den kan sprängas och skada om den inte hanteras rätt skulle få mig att inte ens närma sig väskan.

Citera
2007-10-31, 14:11
Medlem
mhns avatar
Varför inte utrusta väktarna med en liten fjärrkontroll som sitter på ett armband runt handleden? Så fort värdetransporten hotas så trycker man på knappen. Poff! Och sedlarna är ett minne blott.
Citera
2007-10-31, 15:46
Moderator
skunkensunes avatar
Deja vú!

Citat:
Ursprungligen postat av Drapåtrissor
Går väl inte en dag utan att någon värdetransport blir rånad. Ska det vara så svårt att få stopp på skiten? Själv föreslår jag att det alltid gömt skall finnas en GPS sändare bland sedlarna. Mycket små och går att återanvända. Någon som har andra förslag för det börjar fan bli löjligt att höra hur lätt det är att bli mångmiljonär.

Var säker på att jag hade svarat i den här tråden, men det var tydligen en annan...

Då jag är lat och bekväm av mig kopparpejstar jag en urvald del av mitt svar från en annan tråd:

Citat:
Vad som behövs är betydligt hårdare kontroller på vad det är för några som anställs på vaktbolagen, fler poliser som kan vara och är på plats inom några minuter. Slutligen måste straffen skärpas betydligt för de rånare som åker fast.

Det där med kodnycklar som någon nämnde finns redan och även färgampuller i väskorna.
Citera
2007-10-31, 21:34
Medlem
såå

lösningen är 2 som springer med väskor, en som sitter i bilen med ett galet vapen. Måste ju kännas så djävla bra att sätta en hageldank i korsryggen på en M5 dreamer reload och sedan sätta ett till i röven
För att sist men inte minst sätta en morakniv i vaden och dra nedåt
Då skulle det lugna ned sig tror jag

Citat:
Ursprungligen postat av Drapåtrissor
Går väl inte en dag utan att någon värdetransport blir rånad. Ska det vara så svårt att få stopp på skiten? Själv föreslår jag att det alltid gömt skall finnas en GPS sändare bland sedlarna. Mycket små och går att återanvända. Någon som har andra förslag för det börjar fan bli löjligt att höra hur lätt det är att bli mångmiljonär.
Citera
2007-10-31, 22:18
Medlem
På efterlyst så kom det en fråga till GW, varför dom inte har GPS-sändare i väskorna, men tjoickisen vägrade svara, vet nån av er det? det måste ju vara det bästa? eller?
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in