• 1
  • 2
2007-09-15, 20:10
Medlem
jallaballas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kinger
Det står att OS startar utan problem, men det gör ju den inte!

Ingen som vet hur man kan byta namn på filer genom kommandotolken? Heter den så?

Ja så heter den men hur hade du tänkt använda den om du inte får igång windows?

Antingen installerar du om Vista så som du redan kommit på att du kan göra eller så fixar du en live-cd hos någon kompis och startar upp datorn med den i så du kan byta tillbaka namnet på filerna du varit och pillat på. Eller så skaffar du en riktig Vista-skiva som du kan använda för att reparera din nuvarande installation.

Sen är det väl inte en helt lysande idé att byta namn på systemfiler och sen bara stänga av datorn. Blir du förvånad när det inte funkar då?
Citera
2007-09-15, 20:42
Medlem
Kingers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jallaballa
Ja så heter den men hur hade du tänkt använda den om du inte får igång windows?

Antingen installerar du om Vista så som du redan kommit på att du kan göra eller så fixar du en live-cd hos någon kompis och startar upp datorn med den i så du kan byta tillbaka namnet på filerna du varit och pillat på. Eller så skaffar du en riktig Vista-skiva som du kan använda för att reparera din nuvarande installation.

Sen är det väl inte en helt lysande idé att byta namn på systemfiler och sen bara stänga av datorn. Blir du förvånad när det inte funkar då?

Acer har någon funktion där Kommandotolken kommer fram, så jag har fått fram den. Har testat att byta tillbaka namnen på filerna men jag hittar inte de i kommandotolken. Jag hittade en av de men den hette .dll redan.

Någon som vet hur man väljer mappar i kommandotolken alltså hur man går in i en mapp? C:\windows\system32 detta funkar inte ju. Står att det är fel.

Sista försöket detta sen så får jag fixa fram en skiva imorgon.

Tack för all hjälp.
Citera
2007-09-15, 22:10
Medlem
Kod:
cd c:\windows\system32
move 1.old 1.dll

etc
Citera
2007-09-15, 22:58
Medlem
Kingers avatar
tack för alla som hjälpte mig! Jag bytte namn på de tre filerna genom kommandotolken och det funkar nu perfekt.

Tack Acer för att du har gjort kommandotolken tillgänglig t.o.m. när windows inte startas!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in