2007-09-14, 16:23
Medlem
TheGoodDoctors avatar
Mel Waters var en snubbe som påstod sig ha hittat ett hål vilket var oändligt djupt och hade förmågan till att återuppliva döda djur. Tydligen är regionen, inom vilken hålet ska ha befunnits i, censurerad från offentliga kartor över området. Mycket skumt.

http://en.wikipedia.org/wiki/Mel%27s_Hole

(Fann denna artikel ur Kola Superdeep Borehole artikeln)
Citera
2007-09-14, 17:01
Medlem
Varulvs avatar
Intressant. Men det är censurerat för att det finns ett "Training Center" där sägs det, men visst vore det intressant att få reda på exakt vart det här hålet ska ha funnits och dylikt. Mel Waters verkar förövrigt vara en skum typ som försvinner och dyker upp lite då och då
Citera
2007-09-14, 17:49
Medlem
Krafses avatar
Hmm, låter rätt underligt. Men vaddå, är det ett svart hål typ? Fattar ingenting alltså.
Det stör mig en hel del att han aldrig uppgav lokaliseringen, jävla patrask!
Men men, det är väl intressant ändå, någon som sitter på mer info?
Citera
2007-09-14, 19:27
Medlem
[Strange Days]s avatar
Låter förvisso intressant, men....

I wikipedia-artikeln så påstås det att Waters mätte hålets djup till 24 kilometer, efter att ha stått och firat ner 15 rullar fiskelina ihopknutna med varandra.

Låter det trovärdigt?

You be the judge!
Citera
2007-09-14, 19:34
Medlem
[Strange Days]s avatar
Här är en länk där man kan ladda ner några intervjuer med Mel Waters från programmet Coast 2 Coast: http://turbo.peteronline.net/melshole/
Citera
2007-09-14, 19:48
Medlem
Krafses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av [Strange Days]
Låter förvisso intressant, men....

I wikipedia-artikeln så påstås det att Waters mätte hålets djup till 24 kilometer, efter att ha stått och firat ner 15 rullar fiskelina ihopknutna med varandra.

Låter det trovärdigt?

You be the judge!
Hmm, 1,6km linor låter rätt långt. Inte jättetrovärdigt direkt. Men det kanske står fel i artikeln? Kanske skulle vara 2,4km?

Hur som helst, så är det relativt fel att kalla hålet oändligt. Dessutom skriker det mytoman om snubben.
Citera
2007-09-14, 19:59
Medlem
[Strange Days]s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krafse
Dessutom skriker det mytoman om snubben.

Precis mitt intryck.

Detta kan mycket väl vara en amerikansk version av Mankan.
Citera
2007-09-14, 20:05
Medlem
Krafses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av [Strange Days]
Precis mitt intryck.

Detta kan mycket väl vara en amerikansk version av Mankan.
Haha, jo det kan nog stämma. Om man strukturerar det lite så ser det väl ut såhär typ:

*Ingen info om var hålet finns.
*Fiskelinorna måste ha varit vääääääääldigt långa.
*Det skriker myt om hela historien.
*Faktafel överallt. Oändligt hål på 24km liksom?
*Djur får tillbaka livet, okej. Det kan jag inte säga något om, men det låter rätt märkligt.

Nåt mer?
Citera
2007-09-15, 11:14
Medlem
TheGoodDoctors avatar
Det kan även stå fel i att han faktiskt mätte ett djup. Han kanske bara firade ner fiskelinorna så långt han kunde tills linorna tog slut, utan att någonsin nå en botten. Jag har dock inte lyssnat på intervjuerna då den här myten inte är så intressant att forska om egentligen
Citera
2007-09-17, 16:38
Medlem
mirrebosnas avatar
Jag försöker hitta hålet med hjälp av Goole Earth, men ingen lycka. Hjälp någon koordinater....
Citera
2007-09-17, 16:54
Medlem
Krafses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mirrebosna
Jag försöker hitta hålet med hjälp av Goole Earth, men ingen lycka. Hjälp någon koordinater....
Lite komiskt när man läser din signatur efteråt hehe..
Citera
2007-09-17, 16:58
Medlem
Varulvs avatar
Det verkar finnas massa hål i storyn, men Wikipedia kan också ha fel information och det kan vara en riktig flummare som har skrivit den artikeln. Bäst är la att kolla igenom intervjuverna och se vad de ger för mer fakta som kan vara intressant att ha.

Stör mig alltid på att de inte vill ge det specifika stället hålet finns på, klart man misstror idioten.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in