2007-09-14, 16:18
Medlem
Jag fick min nya iMac fr ngra dagar sedan. Nr jag startade datorn bad den mig att ange personuppgifter s som namn och adress. Nu har jag brjat oroa mig ver det.

Om jag skulle installera ett piratkopierat program, kan datorn meddela Apple att programmet r piratkopierat?

Kan man ta bort registreringen?
Citera
2007-09-14, 16:33
Medlem
Sprnga Katters avatar
Registreringen inget att oroa sig ver, man kan nog byta kontaktinformation p www.apple.com/contact/myinfo om man vill, du kan ju lsa igenom privacy policyn om du vill http://www.apple.com/legal/privacy/
Troligtvis r det bara ett apple-id eller ett .mac konto du registrerat i installationsprogrammet.
Citera
2007-09-14, 22:52
Medlem
Inga program kontaktar Apple p det viset.
Dremot r det vldigt populrt att anvnda Little Snitch nr man anvnder piratkopierade program.
Citera
2007-09-15, 00:42
Medlem
siarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johannordholm
Inga program kontaktar Apple p det viset.
Dremot r det vldigt populrt att anvnda Little Snitch nr man anvnder piratkopierade program.

Ja, little snitch r ett trevligt program .
Jag tror dock inte att behovet av det r s stort i Sverige. Det vill nog mycket till innan t.ex. amerikanska adobe kontaktar svenska polisen fr att f reda p vem som sitter bakom ditt IP-nummer.

...och ang trdstarten: Du behver inte vara orolig fr att apple skall stta dit dig. Inte ens om datorn behver ka in p service behver du oroa dig fr piratkopierade program.
Citera
2007-09-15, 12:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av siaren
Ja, little snitch r ett trevligt program .
Jag tror dock inte att behovet av det r s stort i Sverige.
Little Snitch anvnds inte fr att gmma sig frn FBI utan mot piratkopierade programvaror. T.ex. fr att hindra programmet att ringa hem och kolla om nyckeln du anvnder fr att registrera programmet r svartlistad eller inte.
Citera
2007-09-15, 13:34
Medlem
siarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johannordholm
Little Snitch anvnds inte fr att gmma sig frn FBI utan mot piratkopierade programvaror. T.ex. fr att hindra programmet att ringa hem och kolla om nyckeln du anvnder fr att registrera programmet r svartlistad eller inte.

Okej, det har jag aldrig tnkt p Jag fr tacka fr den informationen, och urskta mig fr mitt tidigare inlgg.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in