Citat:
Ursprungligen postat av rotberg
Har lagt märke till att Boyd skrockar i smyg. Utan larv blir det inga såpor, titta bara på alla skitsåpor som sänds överallt.
För oss som gillar bilar, jobbar med det, är det nog svårt att göra ett program. Då blir det utbildnings-TV. Program görs för en bred publik, inte freaks.
Bernt tycker jag har lite utstrålning:"Lek ni, så gör jag det som behövs".
Någon som kommer ihåg Skurk&Flytlack, Terje i Filipstad(motivlackeraren)? Terje kanske håller än. Fanns en kille i Ludvika, som var bra på English Wheel. Träffade en kille, Jari Konola, var tjej var crew chief på strippen, coolt. Han drog ett tag, eller båda, till USA. Jag bad honom fixa så att min tjänstevan(Cheva) blev körbar.
Ursäkta, nu ramlade jag visst ur tråden.
Boyd förefaller vara en rätt inskränkt och hänsynslös människa.
Enligt några som jobbat för honom framstår han som rena "trivsel-Torsten" på TV jämfört med hur han är i verkligheten.
Det är nog ingen slump att han tappar alla sina bra gubbar...
Ärkefienden Chip Foose påstås vara en trevlig kille, som förmodligen blev trampad på tårna en gång för mycket av Boyd innan han drog och öppnade eget.
Både Boyd och Chip är industridesigners och jag antar att Boyd hade svårt att se en yngre stjärna komma och sno uppmärksamheten från honom.
Skulle jag själv stå inför valet att jobba för någon av dem, så skulle jag välja Chip Foose alla dagar i veckan.
Jodå, Skurk & Flytlack minns jag.
Ingemar Becker och Jarmo Pulkkinen gjorde en massa riktigt schyssta lackeringar på 70-talet, och en bit in på 80-talet.
Jarmo flyttade till California och jobbade väl ett tag åt Boyd, men har nu någon slags exportverksamhet om jag fattat saken rätt.
Ingemar har nog lagt lacksprutan på hyllan, men ses ibland ute och lufta sin flammade 34 Tudor.
Terje airbrushar fortfarande, och ger kurser i motivlackering.
Jari Konola har både raceteam och motorbyggeriet i gång för fullt.