Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2007-09-14, 07:52
  #1
Medlem
GammelRaggares avatar
Vad hände med Roy? dödsorsak? Vad gjorde Mike när han fick respass från Boyd? Är Bernt (lackeraren) svensk? Varför slutade Thomas? Jobbar Scott åt Chip numera?
Citera
2007-09-14, 08:31
  #2
Medlem
tjaboooos avatar
Roy dog av lungcancer vid 64års ålder.

Thomas loddby är svensk och slutade för att jobba med "shipping" men hört att han kommit tillbaka.
Bernt karlsson är svensk och får 25-30dollar timmen efter skatt efter vad jag läst.

Mike hade jobbat vid sidan om och fick sparken för det.

Scott jobbar för chip foose ja.
Citera
2007-09-14, 08:37
  #3
Medlem
The Masters avatar
Roy.....Död.....?

I vilket avsnitt fick man reda på det?
Citera
2007-09-14, 08:53
  #4
Medlem
sikkinikks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The Master
Roy.....Död.....?

I vilket avsnitt fick man reda på det?

Han dog ju i Oktober 2005 så jag antar att nåt avsnitt från början på 2006.
Har för mig att dom jobbade på nån corvette till sema i avsnittet.
Citera
2007-09-14, 09:01
  #5
Medlem
The Masters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sikkinikk
Han dog ju i Oktober 2005 så jag antar att nåt avsnitt från början på 2006.
Har för mig att dom jobbade på nån corvette till sema i avsnittet.
Fan dom avsnitten som visas nu är Roy fortfarande levande ju. Finns avsnittet där man får reda på hans dödsfall att ladda ner?
Citera
2007-09-14, 09:03
  #6
Medlem
tjaboooos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The Master
I vilket avsnitt fick man reda på det?
Bara leta.
http://www.tv.com/american-hot-rod/s...0/summary.html

Citat:
Ursprungligen postat av The Master
Fan dom avsnitten som visas nu är Roy fortfarande levande ju.
Enligt imdb finns det 4 säsonger.
Citera
2007-09-14, 09:11
  #7
Medlem
sikkinikks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The Master
Fan dom avsnitten som visas nu är Roy fortfarande levande ju. Finns avsnittet där man får reda på hans dödsfall att ladda ner?

PirateBay - American Hot Rod S04E09 59' corvette pt. 3 tror det är det avsnitten, men jag kan inte lova. Men det kan ju vara värt ett försök..
Citera
2007-09-14, 09:31
  #8
Medlem
ismannens avatar
Det var väl med denna som Bernt blev känd i Sverige på sent 70-tal:
http://www.berntkarlsson.com/ThePinkLady.html

Avsnittet när Roy dog visades i helgen som var.
Om det var en repris eller ej vet jag inte, men det var första gången jag såg det iaf.

Har för mig att Mike också gick över till Foose, är dock inte säker.

Thomas är bara tillfälligt tillbaka hos Boyd för att hjälpa till med bilarna till SEMA.
Citera
2007-09-14, 09:43
  #9
Medlem
GammelRaggares avatar
Om jag förstår saken rätt, så var en gång i världen Chip Foose Boyds chefsdesigner eller liknande. En fnurra på tråden dem emellan uppstod tydligen och Chip lämnade skepppet. Vet någon sakkunnig om vad denna schism bottnade i? Blåste Chip honom? Boyd lade i ett program ut texten ordentligt angående Chip, men man, åteminstone jag, fick det inte riktigt klart för mig om vad saken gällde? Personligen tror jag att Chip slår Boyd på fingrarna när det gäller Hotrods trots att det skiljer 20 år mellan dem. Och att Boyd kanske inte fixade det. OT, det är ju trots allt TV men, det lyser igenom ganska uppenbart att det är en VÄLDIG skillnad att vara anställd "over there" gentemot i vårt kära Svedala. Duane hade nog inte klarat sig fram till första kafferasten innan en klockren fetsmäll hade landat på hans haka. Åteminstone om han basat över ett gäng byggare.
Ps. Är Bernt anställd hos Boyd eller har han egen buisness? Ds
Citera
2007-09-14, 09:53
  #10
Medlem
Lite spoilervarning på att Roy hade dött kanske... Jag följer serien och hade inte en aning om det..

Missade avsnittet när Bluebear fick kicken.. hände det nåt kul?
Citera
2007-09-14, 09:54
  #11
Medlem
Crap_Fucks_Craps avatar
Det ironiska med Roy och det faktum att Boyd dedikerade Corvetten till honom var ju att Roy var PLÅTSLAGARE och Corvette är en plastbil. Plåtslagare föraktar plast, har alltid varit så, kommer alltid att förbli på det sättet.
Citera
2007-09-14, 09:58
  #12
Medlem
GammelRaggares avatar
Missade avsnittet när Bluebear fick kicken.. hände det nåt kul?[/quote]

Bluebear sket fullständigt i vad Boyd + de övriga ansåg om byggets förfarande. Han fick nog en släng av hybris och blev för kaxig i samband med att han skulle "basa" över bygget. Troligtvis bottnade detta i att pojkvaskern egentligen var osäker. Men en sann färgklick var grabben, med glimten i ögat.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback