2007-09-13, 23:04
Medlem
Mr Coffees avatar
Jag drog ur mitt tangentbord plus mus (USB) ur min dator för att koppla in dem i min gamla dator. När jag nu vill använda dem i den nya datorn så vill XP installera ny maskinvara ((USB HID)(varför???)) och det är djävulskt svårt att klicka på alternativen när varken mus eller tangentbord är aktiva. Hur ska jag lösa detta?
Citera
2007-09-13, 23:27
Medlem
Mr Coffees avatar
Jag kan alltså inte använda datorn överhuvudtaget vilket gör mig otroligt nipprig då jag är gravt beroende.

Hur fungerar USB egentligen? Om jag tar mitt USB-tangentbord och kopplar in det på en ny dator, registreras det någonstans i tangentbordet att det är en ny dator för när man byter tillbaka så är det plötsligt problem? Så är det inte om man bara drar ur det och tex byter port.

Hur är det tänkt att man ska installera USB-burna enheter som är krävs för datorns grundläggande funktioner?

Ibland så installeras de ju automatiskt och ibland så måste man klicka sig vidare manuellt vilket ju blir problematiskt.

Måste man använda en mus med vanlig muskontakt?
Citera
2007-09-13, 23:46
Medlem
Mr Coffees avatar
Ok, jag fattar ingenting, förklara gärna. Efter typ 6:e omstarten så kan fungerar musen utan installation medan tangentbordet fortfarande måste installeras. Detta är ju inte längre ett problem när jag har musen till hjälp men ska det fungera så här godtyckligt med USB i XP?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in