2007-09-13, 15:42
Medlem
Hur skulle man kombinera dessa två ingredienser? Någon gryta av nåt slag? Wok?

Några förslag?

Cheers
Ceru
Citera
2007-09-13, 15:49
Medlem
Airbuzzs avatar
Spana in trädgårdsmästargrytatråden! (långt ord där) Den (grytan) innehåller ananas bland annat, och det nämndes sojafärs!
Citera
2007-09-13, 20:53
Medlem
dodeesoss avatar
Tacos kanske?
Citera
2007-09-13, 21:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Airbuzz
Spana in trädgårdsmästargrytatråden! (långt ord där) Den (grytan) innehåller ananas bland annat, och det nämndes sojafärs!

Quorn i trädgårdsmästargryta?

Hmm.. Kanske. Mina skolminnen om denna gryta är inte de bästa.. Men det kanske är värt ett försök.

Tack för tipset.
Citera
2007-09-13, 21:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dodeesos
Tacos kanske?

Ananas i tacos? Det var något helt nytt för mig
Citera
2007-09-13, 21:24
Medlem
Airbuzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ceru
Quorn i trädgårdsmästargryta?

Hmm.. Kanske. Mina skolminnen om denna gryta är inte de bästa.. Men det kanske är värt ett försök.

Tack för tipset.

No probs! Det var en som sade det i trädgårdmästargrytatråden, att det kunde finnas sojafärs i den, då borde det funka med quorn också tycker jag!
Citera
2007-09-13, 21:29
Bannlyst
Citat:

Några förslag?

Cheers
Ceru

"Qourn" är ju liksom lika lite en specefik produkt som kött är. Qourn finns ju som filér,färs,bitar och grytbitar (mörkare änn vanliga bitarna) och korv (ej sojakorv)

Annanas funkar väll förövrigt fint i div grytor. Saftigt och gott och lagom svenne-hawaii. Se till att balansera grytan så det inte blir för sött, t.e.x med salt, kryddor och lite nyklipt färsklök.

Om du gör wok med qournbitar rek jag ett par droppar sesamolja, rostade casewnötter, soja, vitlök, lite lime kanske, och om du får tag på lit Umani krydda (Kinsernas svar på aromot aka. det femte smakämnet) Färska sockerätrtor, minimajs, vattenkastanjer... Smaka av qournbitarna efterhand, det är lätt hänt att dom får för lite gottegotta smak.
Citera
2007-09-13, 22:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jokeruggla
"Qourn" ... Qourn ... qournbitar ... qournbitarna

Tack för bra tips...

Men det stavas Q-U-O-R-N!!
Citera
2007-09-13, 22:34
Medlem
Citat:

Några förslag?

Cheers
Ceru

Morsan har ett konstigt (men väldigt gott) vegg recept på en gryta som inenhåller quorn och annanas, bla. Innehåller även curry, senap, ketchup, banan och man ska ha ris och lite jordnötter till. Har inget recept men det är faktiskt väldigt gott
Citera
2007-09-13, 23:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z0r3
Morsan har ett konstigt (men väldigt gott) vegg recept på en gryta som inenhåller quorn och annanas, bla. Innehåller även curry, senap, ketchup, banan och man ska ha ris och lite jordnötter till. Har inget recept men det är faktiskt väldigt gott

Låter nästan som Flygande Jakob med ananas

Du känner inte för att skriva ner hela receptet? Låter annorlunda.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in