2007-09-13, 13:16
Medlem
Som rubriken lyder så har jag problem med att formatera om datorn. Jag sätter i skivan när datorn startar, men när man så ska "trycka in en knapp för att starta med skivan" så är mitt tangetbord och även mus oanvändbar. Har provat byta omkring bland usb-uttagen så det verkar ju inte vara så att dem är glapp eller liknande.

Saken är den att det är bara under den lilla stunden när jag ska starta datorn som tangentbordet är dött. Varför är det så och hur löser jag problemet? Ursäkta om det är dumma frågor, är rätt less och inte mest datorkunnig.
Citera
2007-09-13, 15:40
Medlem
/Nisse_Hults avatar
Citat:
Ursprungligen postat av avloppshåla
Som rubriken lyder så har jag problem med att formatera om datorn. Jag sätter i skivan när datorn startar, men när man så ska "trycka in en knapp för att starta med skivan" så är mitt tangetbord och även mus oanvändbar. Har provat byta omkring bland usb-uttagen så det verkar ju inte vara så att dem är glapp eller liknande.

Saken är den att det är bara under den lilla stunden när jag ska starta datorn som tangentbordet är dött. Varför är det så och hur löser jag problemet? Ursäkta om det är dumma frågor, är rätt less och inte mest datorkunnig.

Hej!

Troligtvis måste du aktivera "Legacy USB" i BIOS,
Kolla i moderkortsmanualen hur du gör detta!
Citera
2007-09-13, 16:28
Medlem
kavlevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av avloppshåla

Antingen så måste du göra som föregående skrivare skrev, eller om du har nåt gamalt tangentbord som har PS2 koppling så ska det funka med det.

sånhär plugg

http://www1.istockphoto.com/file_thu..._connector.jpg
Citera
2007-09-13, 19:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av /Nisse_Hult
Hej!

Troligtvis måste du aktivera "Legacy USB" i BIOS,
Kolla i moderkortsmanualen hur du gör detta!

Det löste problemet! Tack!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in