2007-09-13, 13:16
Medlem
Som rubriken lyder s har jag problem med att formatera om datorn. Jag stter i skivan nr datorn startar, men nr man s ska "trycka in en knapp fr att starta med skivan" s r mitt tangetbord och ven mus oanvndbar. Har provat byta omkring bland usb-uttagen s det verkar ju inte vara s att dem r glapp eller liknande.

Saken r den att det r bara under den lilla stunden nr jag ska starta datorn som tangentbordet r dtt. Varfr r det s och hur lser jag problemet? Urskta om det r dumma frgor, r rtt less och inte mest datorkunnig.
Citera
2007-09-13, 15:40
Medlem
/Nisse_Hults avatar
Citat:
Ursprungligen postat av avloppshåla
Som rubriken lyder s har jag problem med att formatera om datorn. Jag stter i skivan nr datorn startar, men nr man s ska "trycka in en knapp fr att starta med skivan" s r mitt tangetbord och ven mus oanvndbar. Har provat byta omkring bland usb-uttagen s det verkar ju inte vara s att dem r glapp eller liknande.

Saken r den att det r bara under den lilla stunden nr jag ska starta datorn som tangentbordet r dtt. Varfr r det s och hur lser jag problemet? Urskta om det r dumma frgor, r rtt less och inte mest datorkunnig.

Hej!

Troligtvis mste du aktivera "Legacy USB" i BIOS,
Kolla i moderkortsmanualen hur du gr detta!
Citera
2007-09-13, 16:28
Medlem
kavlevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av avloppshåla

Antingen s mste du gra som fregende skrivare skrev, eller om du har nt gamalt tangentbord som har PS2 koppling s ska det funka med det.

snhr plugg

http://www1.istockphoto.com/file_thu..._connector.jpg
Citera
2007-09-13, 19:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av /Nisse_Hult
Hej!

Troligtvis mste du aktivera "Legacy USB" i BIOS,
Kolla i moderkortsmanualen hur du gr detta!

Det lste problemet! Tack!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in