Citat:
Ursprungligen postat av Rocky69
De får vara barn.
Vaddå de får vara barn? Tror du att samtliga tvingas av elaka fabriksägare att arbeta?
De jobbar i fabrikerna därför att de behöver pengarna, vad tror du att de en dag sittandes i sandlådan tycker, äh va fan, jag går till gummifabriken och tillverkar cykeldäck för 1 dollar om dagen? Självklart inte, de gör det för att få oengar till famlijen och fabrikerna erbjuder ett bättre alternativ än om de inte fanns, eller hur?
Annars vill jag ha en förklaring av dig varför de jobbar, ditt svar tyder inte på någon större insikt så jag ska inte hoppas för mycket.
Citat:
Måste de stänga fabrikerna bara för att de behöver betala mer än 10 öre timmen till sina arbetare?
Nej, vem har sagt det? Vi pratar om att förbjuda barn att ta ett lönearbete som alla andra i det landet.
Citat:
Jag tycker att det är jättebra att du försvarar en form av slaveri bara för att du vill köpa dina H&M-kläder till så lågt pris som möjligt.
Fortsätt med det du. Enligt er högertroll så måste samhället vara uppbyggt så att vissa slavar för överheten.
Nu har du precis idiotförklarat dig, som jag har sagt tidigare så är det inte slavarbete vi talar om utan lönearbete, jag är lika mycket mot slaveri som någon annan men jag anser att när fabrikerna erbjuder ett bättre alternativ är det puckat att stänga dem.
Vad tror du händer med de barn som lönearbetat i fabrikerna? Tror du att de helt plötsligt inte behöver dem pengarna? Tänker du någonsin längre än ett steg?