2007-09-14, 01:52
Medlem
wildFevers avatar
den som vill lära sig att bygga bomber av olika slag kan söka på thepiratebay.org efter:

explosives book collection

innehåller bland annat:

Förstår inte faran med att information ska få vara fri? sån här info har funnits sedan internets födelse och har knappast orsakat att en stor mängd bomber briserar här och var i Sverige.

Tyskarna censurerar ju redan internet, om man googlar efter vissa historiska fakta från WW2 som våldtäkterna och morden amerikanerna och engelsmännen utsatte lokalbefolkningen för efter att kriget var slut till exempel.

Och nationalist liknande siter är censurerade via google och liknande sökmotorer
Citera
2007-09-18, 13:08
Medlem
56ks avatar
låter mer som dom försöker radera counter-strike från sökmotorerna, terrorist,bomb,ak-47.
Citera
2007-10-01, 05:50
Medlem
Gabriel Knights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 56k
låter mer som dom försöker radera counter-strike från sökmotorerna, terrorist,bomb,ak-47.

Jag trodde att Counter-strike och alla andra våldsamma spel var förbjudna och borttagna ur butikernas spelhyllor redan, de uppmanar ju till terrorism enligt galningarna i EU
Citera
2007-10-05, 11:58
Medlem
TEOs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yourfriend
Franco Frattini vill censurera sökord. Det är skrattretande att ord som bomb och terrorist bör censureras. Däremot håller jag med honom på en punkt. Han säger ju bland annat att: "Dessutom bör internetleverantörerna blockera tillgången till sidor som innehåller exempelvis instruktioner för hur man tillverkar bomber"

En sådan hemsida anser också jag bör blockeras för att försvåra för terrorister att bygga bomber

Tror du verkligen att det skulle hindra någon. På min tid innan Internet, ja jag är så gammal, så fanns redan terroristens kokbok. Det var någon man kopierade och skickade till de som ville ha den. Det var allt annat än svårt att få tag på den och andra alster om diverse olagligheter.
Citera
2007-10-18, 01:38
Medlem
stonetemplepetes avatar
Förlåt en dum liten åsikt. Tar ni inte detta på allvar? Tror ni inte att Nordkorea eller Kina eller Burma har en hårdare kontroll av internet än vad ni är vana vid?
Vad händer när fler länder följer i detta sjuka spår? Tror ni att internet kommer att kunna vara så öppet som det varit, USA tolererar inte vilka sökningar som helst. Eller rättare sagt, de tillåter dem, men du kanske blir grundligt undersökt av FBI under tiden. Är människor så naiva så de tror att en majoritet av servers skulle kunna stå emot sådana krav från EU, USA osv utan åtgärd?
Internet är inte friare än de länder som tillåter ett fritt internet...
Citera
2007-10-18, 03:14
Medlem
Dangerous_Minds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TEO
På min tid innan Internet, ja jag är så gammal, så fanns redan terroristens kokbok. Det var någon man kopierade och skickade till de som ville ha den. Det var allt annat än svårt att få tag på den och andra alster om diverse olagligheter.

"The Turner Diaries" är ju en annan klassiker som funkade även utan internet.

Mvh
/Farfar
Citera
2007-10-18, 09:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TEO
Tror du verkligen att det skulle hindra någon? På min tid innan Internet, ja jag är så gammal, så fanns redan terroristens kokbok. Det var någon man kopierade och skickade till de som ville ha den. Det var allt annat än svårt att få tag på den och andra alster om diverse olagligheter
Man kanske skulle kunna hindra någon. Man försvårar åtminstone för terroristerna. Men du kanske vill underlätta terroristernas tillvaro och låta de fritt utbyta information som är till för att döda och skada oskyldiga?
Du låter som en naiv vänstermänniska
Citera
2007-10-18, 10:12
Medlem
Carradines avatar
Citat:
Man kanske skulle kunna hindra någon. Man försvårar åtminstone för terroristerna. Men du kanske vill underlätta terroristernas tillvaro och låta de fritt utbyta information som är till för att döda och skada oskyldiga?
Du är väl medveten om att terrorister fanns långt innan internet?
Tror du verkligen terrorister sitter och googlar fram bombrecept?
Citera
2007-10-18, 19:54
Medlem
Citat:

Hmm.. Jag tyckte att det var du som lät naiv. Du som förutsätter att alla förbud stora snälla staten/EU sätter upp ska lösa dina problem så att du så sött kan gå och somna lugnt.

Du talar om att underlätta för terroristerna genom fritt informationsutbyte, men frågan är vilka vi ska frukta mest, terroristerna eller makten? Vilka tror du har skördat flest liv genom historien?

Nu tycker säkert du att det är jag som är naiv som tror att EU kommer att bli en diktatur men ser man till historien förstår man att vi aldrig får släppa taget om makten. Dessutom kommer förbudet i fråga med största sannolikhet inte att stoppa någon seriös terrorist. Tror du att en terrorist som är villig att offra andra människors(kanske även sitt eget) liv och antagligen mängder med förberedelser inte orkar hitta ett bombrecept någonannastans än på google inom europa?
Citera
2011-05-03, 10:04
Medlem
HRCs avatar
Nu är de på gång igen:

Citat:
"EU vill införa centralt internetfilter i Europa

Planer på att införa ett centralt filter för all internettrafik i Europa har mötts med stor kritik från civilrättsgrupper.
Lagstiftare inom EU har lagt fram planer på att införa ett centralt filter som är tänkt att skapa ett ”enhetligt och skyddat internet” i Europa. Flera civilrättsgrupper har kritiserat förslaget och jämför det med internetcensuren i Kina.

I februari höll EUs ministerråd ett hemligt möte det juridiska forumet, Law Enforcement Work Party (LEWP), där politiker diskuterade planer på att skapa vad som kan beskrivas som ett virtuellt schengenavtal.

Avtalet skulle kräva att europeiska internetleverantörer blockerar ”olagligt innehåll” utanför EUs gränser baserat på en central svartlistning av webbplatser. Det är ännu inte känt vad som räknas som olagligt innehåll.

Förslaget har mötts av stor kritik från civilrättsgrupper som ser planerna som ett hot mot demokratin och yttrandefriheten.

– Det här förslaget kommer att användas som ett rättfärdigande av varenda förtryckarstat i världen som vill införa censur. Det mest absurda av allt är att priset för ett sådant förslag är begränsningar i demokratin, yttrandefriheten och ekonomin. Det finns ingen analys av fördelarna med ett sådant filter, säger Joe McNamee på European Digital Rights (EDRI).

Andra kritiker anser att det aldrig fungerar att införa sådana begränsningar. Teknikskribenten Glyn Moody skriver i sin blogg att svartlistning av webbplatser fungerar dåligt, även i Kina.

– Se bara hur full av hål den stora brandväggen i Kina är. Den har skapats och finslipats av experter med enorma resurser. Svartlistningar fungerar inte, och även om det skulle fungera är det skandalöst att EU ens överväger att införa ett sådant filter utan minsta samvetskval, skriver Glyn Moody.

Det finns även oro för att oskyldiga webbplatser kan bli svartlistade. I Australien där ett liknande filter har föreslagits medgav landets it-minister, Stephen Conroy, att det fanns anledning till oro över att ett sådant filter kan komma att omfatta lagligt innehåll."

http://computersweden.idg.se/2.2683/1.383103/eu-vill-infora-centralt-internetfilter-i-europa

Riktigt vidriga framtidsutsikter alltså. Vad tror ni, kommer motståndsgrupperna som motverkar censur och blockeringar av olämpligt och politiskt inkorrekt innehåll på nätet i längden att kunna stå emot Maktens krav på ett 1984-samhälle, där endast rätt åsikter och ofarlig information får finnas tillgängligt för medborgarna? Jag är skeptisk till det och vet inte vad vi vanliga människor kan göra för att hindra censurivrarnas härjningar.

Kommer det att byggas upp ett parallellt, inofficiellt nät med fri information? Men hur ska detta fungera om alla DNS-servrar är utrustade med spärrfilter? Då blir internetaccessen som när man sitter på jobbet, allt som inte är seriöst blockas i proxyn och vi får ett jävla Disneyinternet.
Senast redigerad av HRC 2011-05-03 kl. 10:06.
Citera
2011-05-23, 01:35
Medlem
KemiRockarFetts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HRC
Nu är de på gång igen:

http://computersweden.idg.se/2.2683/1.383103/eu-vill-infora-centralt-internetfilter-i-europa

Riktigt vidriga framtidsutsikter alltså. Vad tror ni, kommer motståndsgrupperna som motverkar censur och blockeringar av olämpligt och politiskt inkorrekt innehåll på nätet i längden att kunna stå emot Maktens krav på ett 1984-samhälle, där endast rätt åsikter och ofarlig information får finnas tillgängligt för medborgarna? Jag är skeptisk till det och vet inte vad vi vanliga människor kan göra för att hindra censurivrarnas härjningar.

Kommer det att byggas upp ett parallellt, inofficiellt nät med fri information? Men hur ska detta fungera om alla DNS-servrar är utrustade med spärrfilter? Då blir internetaccessen som när man sitter på jobbet, allt som inte är seriöst blockas i proxyn och vi får ett jävla Disneyinternet.

Det kommer säkert någon false flag terrorist aktion snart som skylls på internet och så kan man införa detta och 100 ggr värre grejer för att skydda oss mot terrorister.
Citera
2011-05-23, 02:48
Medlem
Big89Daddys avatar
Pamparna i Bryssel har blivit helt maktgalna, de skiter fullständigt i vad folket tycker de vill bara samla på sig mer makt.
En känd revolution började med "no taxation without representation", känns ganska aktuellt igen över 200 år senare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in