2007-09-12, 23:21
Medlem
rizzeees avatar
Hej, undrar om det finns någon studie om hur många elever i varje högstadie
skola som blir yrkeskriminella? Vore intressant att veta.
Om det inte finns det, så kan ett annat diskussions underlag vara hur många som DU vet om som gick på din högstadieskola som blev grovt kriminella?

Peace
Citera
2007-09-12, 23:43
Medlem
langaocbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rizzeee
Hej, undrar om det finns någon studie om hur många elever i varje högstadie
skola som blir yrkeskriminella? Vore intressant att veta.
Om det inte finns det, så kan ett annat diskussions underlag vara hur många som DU vet om som gick på din högstadieskola som blev grovt kriminella?

Peace

öhh..ett par stycken flumskalle, hjälper det din studie?
Citera
2007-09-12, 23:47
Medlem
rizzeees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av langaocb
öhh..ett par stycken flumskalle, hjälper det din studie?
Inte det minsta.
Citera
2007-09-12, 23:49
Medlem
hmm, en studie baserad på varje(?) högstadieskola i hela Sverige som visar hur många som blev yrkeskriminella?

hehe, det måste nog vara en väldigt stor studie som måste pågått under en väääldigt långt tid må jag säga

Jag menar, vad räknas som yrkeskriminell? medlem i en kriminell organisation eller en pundare som systematiskt snor cyklar och annat skit? Dessutom undrar jag hur länge man ska följa varje person från högstadieskolan? En person kanske blir "yrkeskriminell" först vid 40års ålder, ska man lägga till personen i statistiken på sin höstadieskola som en person som blev yrkeskriminell då?
Citera
2007-09-12, 23:59
Medlem
langaocbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rizzeee
Inte det minsta.

jaja...som man frågar får man svar.
Citera
2007-09-13, 00:03
Medlem
rizzeees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XXXL

Jag menar, vad räknas som yrkeskriminell? medlem i en kriminell organisation eller en pundare som systematiskt snor cyklar och annat skit? Dessutom undrar jag hur länge man ska följa varje person från högstadieskolan? En person kanske blir "yrkeskriminell" först vid 40års ålder, ska man lägga till personen i statistiken på sin höstadieskola som en person som blev yrkeskriminell då?

Jag menar medlemmar i kriminella organisationer, folk som försörjer sig på kriminalitet så som rån, bankrån, utpressning, drogförsäljning osv. Jo förstår nu att min fråga var lite luddrig, menar då främst 20-30 års åldern.
Citera
2007-09-13, 14:42
Medlem
Escanios avatar
det hela brukar ju börja med att man som liten börjar få smak för att vandilisera och hittapå småhyss, sen börjar det bli småstölder/snatteri istället. och vännerna hänger ju då också med på sånt och utvecklas hela tiden. sätter inget stopp i början så blir många av dessa yrkeskriminella. så hur många som blir yrkeskriminella beror mest på hur man som ung kan hitta på skit fritt utan större konsekvenser.

från min klass så har 7st blivit yrkeskriminella... av ca 50 pers.
det va en jävligt stökig skola som är nerlagd nu
Citera
2007-10-10, 18:07
Medlem
rizzeees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Escanio
det hela brukar ju börja med att man som liten börjar få smak för att vandilisera och hittapå småhyss, sen börjar det bli småstölder/snatteri istället. och vännerna hänger ju då också med på sånt och utvecklas hela tiden. sätter inget stopp i början så blir många av dessa yrkeskriminella. så hur många som blir yrkeskriminella beror mest på hur man som ung kan hitta på skit fritt utan större konsekvenser.

från min klass så har 7st blivit yrkeskriminella... av ca 50 pers.
det va en jävligt stökig skola som är nerlagd nu

första vettiga svaret =)
Citera
2007-10-11, 00:01
Medlem
nipsons avatar
Jag kommer ihåg sista året i grundskolan så hade rektorn en genomgång om hur livet skulle bli efter grundskolan.

Då visade han lite statistik.

95% går de bra för.

5% sorligt men sant så blir det antingen missbruk/org.kriminalitiet.

Har tyvär ingen källa att hänvisa till dock
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in