Citat:
Ursprungligen postat av fruppa
så det är inte djurplågeri för att många gör så?
En hund får inte ens hållas bunden så jag kan inte tänka mig att en hund i bur skulle ses med blida ögon av djurskyddet.
Klarar man inte av att ensamträna sin hund ska man nog fundera om det bästa inte vore att göra sig av med hunden, ska man ta till såna "enkla" lösningar när det gäller allt?
Jag tycker inte att det är elakt alls. Jag hade aldrig mina hundar i bur på dagarna och klararde av att enamhetsträna dem väldigt bra.
Men en liten valp känner sig ofta mer trygg på en mindre yta när den ännu inte har gjort sig hemmastadd i den stora lägenheten.
Vad exakt är det med det som är så elakt undrar jag?
Det jag menade var att jag vet många inom hundvärlden som gör så som är mycket pålästa om hundar. Och mitt ex som studerat väldigt mycket flockbeteende och kallar sig hundpsykolog. Litar på sådana människor och vet själv vad mina hundar hade mått dåligt av som små valpar. Och det är inte att ligga i en bur. Finns så mycket värre saker folk gör med sina hundar. Tex uppfostrar de till att vara familjehundar, är inte konsekventa och har ingen tydlig ledarroll. Det är mycket elakare.