2007-09-12, 13:40
Medlem
Hej!

Jag undrar om det är någon som kan hjälpa mig?
Jag har en 4 år gammal Intel Pentium på 2.4 Ghz och 768 GB Ram. Jag har fått problem när jag skall starta den. När den varit avstängd över natten och jag sätter på den på morgonen startar den upp men när Windows ska starta igång, ni vet när det står Windows XP och de blå fyrkanterna rullar fram under, så startar datorn om från början igen. Det är som att den inte "orkar" dra igång Windows. När detta sker hörs också ett ljud från datorn som låter ungefär: du-du. Detta upprepas kanske 4-5 gånger och tillslut kommer Windows XP och de blå fyrkanterna fram och fyrkanterna börjar rulla men då startas den om igen. När den startas om och går igenom de vanliga sakerna ibörjan och Windows egentligen ska startas kommer det upp: Windows avslutades inte riktigt och viktiga filer kan ha skadats. Man får alternativ där man kan starta Winsows i felsäkert lägen eller med komandotolk. Man kan också välja starta Windows normalt eller låta allting vara så tickar det en klocka i nederkant, den räknar ner från 30 s. Jag brukar välja: Starta Windows normalt eller låta klockan ticka ut. När jag gjort detta så startas Windows upp och jag kan logga in på min eller tjejens sida. När jag haft på datorn och stänger av den och sätter på den 5-10 minuter senare är det inga problem, då startar den direkt.
Det känns som att den "tappar minnet för hur Windows ska startas upp".
Senast idag så tog det dock 10-12 gånger för datorna att "starta om" innan jag kom in in Windows. Det tar rätt lång tid och jag vill ju att den ska starta upp direkt.
Någon som kan hjälpa mig vad felet är och vad jag kan göra?

Tack på förhand!

MVH Wolves82
Citera
2007-09-12, 13:47
Medlem
låter som att din installation inte mår så bra eller att disken e lite kaiko
Citera
2007-09-12, 15:26
Medlem
Tack, men hade hoppats på ett mer specefikt svar, samt vad jag kan göra åt det. Någon annan?
Citera
2007-09-12, 15:31
Medlem
n3m3s avatar
Du får felsöka lite för det är nästan omöjligt att säga vart felet är.
Pröva att starta upp datorn i safe mode.
Checka om du hittar något i loggarna.
Pröva att bocka ur "automatically restar" ur startup and recovery och se om du får något felmedelande vid uppsatart.
Citera
2007-09-12, 19:21
Medlem
http://flashback.info/showthread.php?t=543678
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här