2007-09-12, 10:46
Medlem
Bobby Knights avatar
Jag har tre inrikningar att välja på och mina krav är främst att jag tjänar så bra och har möjlighet att jobba på så många ställen som möljigt i Sverige och utomlands.

Inriktningarna (yrkeshögskole):

styr- och reglerteknik
automatiserad produktion
energi och vvs

Tack!
Citera
2007-09-12, 10:50
Medlem
fäjss avatar
Pengar

En polare jobbar med styrning av vattensystem och de brukar ta in en konsult som
sköter deras PLC-programmering och han har ett arvode på 1200:- i timmen.
Kan tilläggas att min polare jobbar på ett kommunalt företag och de betalar alltid lite i överpris

Men PLC (styr och reglerteknik) är nog ett ganska bra kort om du tycker att det låter skoj. Tycker man inte om de från böjan så är det ganska sunkigt.
Citera
2007-09-12, 18:57
Medlem
Sartres avatar
styr och regler-teknik har du i stort sett varenda land i världen förutom länder som består av horor, kalasjnikovs och lerhyddor.

Energi och vvs kan du nog tjäna en hel del cash på också, men bara i vissa delar av världen, med väl utvecklad sådana diton.

Automatiserad produktion är väl ungefär som styr och regler, DOCK skulle jag spontant tro att det är den sämsta, alla länder är inte så framme med produktionen som vissa sydostasiatiska länder + tyskland + norden.

Men ska du verkligen dra utomlands, ta en bachelor i en högskoleingenjör isf. sjuka pengar, lättare att få jobb.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in