Citat:
Ursprungligen postat av Neveu
Datorn tuggar sönder när jag skriver? Endast när jag skriver, gäller applikationer som skype, msn, word samt ie & mozilla. Kort och gott alla program där man skriver text. Allt annat fungerar normalt men så fort jag börjar skriva så uppdateras texten 5 sek senare. Vad kan vara fel?
Kör winxp pro, har en 2.4ghz 160gb, 768mb ram och geforce 4. Scannat med antivirus/antispyware samt kollat aktivitetshanteraren.
Tack på förhand.
kollat hur din dator hårddisk mår på det senaste?
Identifiera och reparera skivfel Använd verktyget Felkontroll när du söker efter fel och dåliga sektorer i filsystemet och på hårddisken.
Öppna Den här datorn och markera sedan hårddisken som du vill kontrollera.
Klicka på Egenskaper på Arkiv-menyn.
Klicka på Kontrollera nu under Felkontroll på fliken Verktyg.
Markera kryssrutan Sök efter skadade sektorer och försök att reparera dem under Alternativ för diskkontroll.
Obs!
Du öppnar Den här datorn genom att klicka på Start och sedan på Den här datorn.
Samtliga filer måste vara stängda för att du ska kunna köra skivkontrollen. Om volymen används kommer ett meddelande att visas som frågar dig om du vill göra diskkontrollen nästa gång du startar datorn. Diskkontrollen kommer då att köras nästa gång du startar om datorn. Volymen kommer inte att vara tillgänglig för andra uppgifter under diskkontrollen.
Om volymen har formaterats som NTFS loggas automatiskt alla filtransaktioner och alla dåliga kluster ersätts automatiskt och kopior av nyckelinformationen om alla filer på volymen sparas.
Klicka på Närliggande information om du vill ha mer information.