2007-09-12, 09:38
Awaiting Email Confirmation
Blåkrusbärs avatar
Som topic lyder.. Går det att installera om en dator även om man inte har dess tillhörande cd-skivor? Jag tänkte om man lämnade in den hos någon tekniker? Eller är detta ett grundläggande krav?

Mvh/ Blåkrusbär
Citera
2007-09-12, 09:42
Medlem
har du bara dina licenspapper borde det inte vara ngt problem
Citera
2007-09-12, 09:44
Blåkrusbärs avatar
Om man inte har några licenspapper, eller någonting. Utan bara en burk, troligen stöldgods?
Citera
2007-09-12, 09:47
Medlem
Tja möjligheten finns ju att lämna in datorn och firman sen tar betalt för alla program dom lägger in åt dig..... Sen vet jag väl inte om det eså lämpligt att hålla på med stöldgods
Citera
2007-09-12, 10:07
Blåkrusbärs avatar
Jag förstår. Så det kanske går alltså men blir väldigt dyrt? Men borde det inte gå att beställa skivor från datorns tillverkare, typ deras hemsida?

Jo, givetvis har du rätt. Stöldgods är inte sådär jättesmart. Fallet är som så att jag fått ett erbjudande att komma över en dator. Men det medkommer inga cd-skivor eller nånting. Så det är där problemet sitter.
Citera
2007-09-13, 09:14
Blåkrusbärs avatar
Så det finns alltså ingen här som kan besvara frågan fullt ut?

Mvh/ Blåkrusbär
Citera
2007-09-13, 09:53
Medlem
Zaklins avatar
Om det är opperativsystemet du menar så är det bara att låna en xp skiva av någon vän, alternativt ladda ned från valfri tracker. Ta bort aktiveringen med något passande program.
Du behöver absolut inte lämna in den till någon.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in