2007-09-12, 12:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av herrgurka
I programmet Drickbart testade dom att öppna en vinare utan korkskruv genom att slå flaskbottnen upprepade gånger mot ett hårt underlag. Det tog ett tag men det funkade!

det såg jag också, ganska bra sätt om det funkar på alla flaskor
Citera
2007-09-12, 12:54
Medlem
På festivaler så har jag använt en vanlig tältpinne och bänder upp korken sakta men säkert. Det mesta kan funka beroende hur desperat man är
Citera
2007-09-12, 13:27
Medlem
Du tar ett fast tag om flaskan, stoppar halsen i munnen och så suger du. Och suger. Och suger. Om du suger tillräckligt hårt kommer korken att ploppa ut i munnen.

Lycka till!
Citera
2007-09-12, 15:00
Medlem
FNGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fuska
Gör som Carl-jan!
Värm en eldtång(koltång) i din öppna spis tills den är röd. Detta kan ta en stund så du kan med fördel sitta i din fotölj eller dyligt.
tag sedan ut tången och håll den tångiga änden runt flaskans halls.
Hämta senda en isbit som du smeker runt halsen på samma ställe där tången nyss var. Voila halsen flyger av.

Carl-jan! ps, drick lådvin.

Isbit? Arbetarklasstrams! Naturligtvis skall det vara en gåsfjäder doppad i isvatten.

Jag får ta upp det här med CJ nästa gång jag träffar honom, han har uppenbarligen druckit för mycket Gato Negro!
Citera
2007-09-12, 15:21
Medlem
"--DANGER!--Pushing the cork into a bottle can cause the bottle to EXPLODE (due to compressing air in a glass contair), causing severe injury to the person holding the bottle or anyone else nearby. It is recommended when doing this to wrap a towel or shirt around the bottle. Placing the bottle on the floor instead of supporting the weight by holding the neck will also help."

Någon som är kunnig innom fysik, vad är oddsen för att det ska hända? Att inte få upp flaskan är en sak men att ha flaskan exploderandes i händerna på en är snäppet värre.
Citera
2007-09-12, 15:23
Medlem
nollans avatar
Gör som Carl-Jan, gott folk. (Gästerna väntar)
Citera
2007-09-12, 15:41
Medlem
pinkapes avatar
lätt o enkelt med en fickkniv eller en typ pizzakniv (vass ätkniv). Pressa ner kniven i korken så långt du kan, utan att trycka ner korken i flaskan, sedan vrider du kniven så korken snurrar med. Du snurrar och försiktigt drar i kniven uppåt, inte förhårt då åker kniven ut, fortsätt snurra o dra tills korken
är tillräckligt långt upp för att du kan greppa i den med handen stabilt. Huggtag drag och snurra... PLOPP så har du en flaska vin utan korkbitar eller en flytande kork i... (Bara testat på syntetiska korkar men borde funka på vanliga med) tricket är att ha en tillräckligt bred kniv som får platts så du kan vrida utan att smula sönder korken
Citera
2007-09-12, 18:03
Medlem
hesons avatar
Du behöver:
Kaffefilter
Filtertratt
Stor kökskniv eller annat hårt föremål

Metod:
1. Tag ett stadigt tag i flaskan
2. Slå av flaskhalsen med kniven/sablen/hammaren eller mot trappsteg/gravsten/etc
3. Sila eventuellt bort glassplitter mha filter och tratt.

Vid kraftig berusning behövs även följande:
Tryckförband
Nödtelefon
Nykter vän med kunskap att använda ovanstående
Citera
2007-09-12, 18:06
Medlem
Mysonoxens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FNG
Isbit? Arbetarklasstrams! Naturligtvis skall det vara en gåsfjäder doppad i isvatten.

Jag får ta upp det här med CJ nästa gång jag träffar honom, han har uppenbarligen druckit för mycket Gato Negro!

Japp, gåsfjäder is the shit, och tången ska om det är portvin som öppnas vara en äkta portvinstång.

http://www.portwineonline.com/produc...roducts_id=137

Fick en sån där i present men har bara använt den en gång kan tilläggas...
Citera
2007-09-12, 18:13
Medlem
Man kan använda den urskruvade kroken bfrån en gammal galge.
Citera
2007-09-12, 21:25
Medlem
fuskas avatar
Funkar en gåsfjäder penna? Blir det så kallt som det måste bli? Varje dag ska man man lära sig någor nytt.
Citera
2007-09-12, 23:14
Medlem
Mords avatar
Funkar utmärkt med en sax. Inte fan kan det vara så svårt att öppna en vinflaska kniv eller sax funkar bra tex.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in