• 1
  • 2
2007-09-11, 21:35
Medlem
KnäHunDeNs avatar
Ursäkta om ämnet är något diffust.

Att trådar kan låsas, förflyttas, slängas i papperskorgen e.t.c. är jag väl medveten om. Dessa brukar, förutom att det blir tydligt när man ser till olika ämnesrubriken inom ett forum (exv. relationer & samlevnad), även åtföljas av en motivering till beslutet. Därtill kan jag som trogen FB-läsare även kontakta berörd moderator och framföra synpunkter.

Däremot har jag vid vissa tillfällen uppmärksammat att trådar helt enkelt försvinner. Inget meddelande i tråden (givetvis) och man kan heller inte följa trådens väg ut ur aktuella forumet (då eventuellt till annat, mer lämpligt delforum eller papperskorgen). Denna åtgärd förefaller mig mystisk, ämnad närmast att beröva oss läsare ämnen som vi kanske finner "ohälsosamt" (ur FB-synpunkt) intressanta. Det finns en smula av censur, eller mörkläggning som följer denna åtgärd. Vore därför högst intresserad av att närmare få en förklaring till varför detta ibland sker?

Mitt senaste exempel är denna tråd i doping-forumet: "Kroppsbyggare greps på jobbet". Vips var tråden borta utan någon förklaring? Om nu tråden håller på att rensas från de återkommande roid-inducerade personangreppen som tycks vara en osviklig del av nämnda forum, så borde det väl isåfall kunna annonseras?
Citera
2007-09-11, 21:46
Medlem
Hoegbergs avatar
Det är säkert någon smågrinig mod som "av misstag" råkar radera trådarna, men det är bara en gissning.
Citera
2007-09-11, 21:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hoegberg
Det är säkert någon smågrinig mod som "av misstag" råkar radera trådarna, men det är bara en gissning.
Konspirationsforumet nästa?.. Om vi kommer så långt vill säga.
Citera
2007-09-11, 21:51
Medlem
KnäHunDeNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av miller_zero
Konspirationsforumet nästa?.. Om vi kommer så långt vill säga.

Om denna tråd "försvinner" så lovar jag att starta en ny i konspirationsforumet. Såvida jag inte "försvinner" på kuppen då.
Citera
2007-09-11, 21:56
Moderator
Ruskigbusss avatar
Om hela tråden är ett regelbrott, t ex annons, outning eller så, så kan vi ju inte varken låsa eller kasta tråden, för då ligger ju annonsen eller outningen kvar.
Citera
2007-09-11, 22:01
Medlem
Deannas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KnäHunDeN
Ok kan vara bra att veta.

Om så inte var fallet i den tråd jag exemplifierade med?

Hittar ingen sådan tråd i din "historik", modsen ser även borttagna trådar/inlägg.
Citera
2007-09-11, 22:02
Moderator
Ruskigbusss avatar
Citat:
Ok kan vara bra att veta.

Om så inte var fallet i den tråd jag exemplifierade med?

Så var fallet i den tråden. Skulle man rensat bort alla regelbrott och trams, så hade kanske bara ett inlägg stannat kvar - och det fanns redan ett tråd på det ämnet, så jag begriper åtgärden.
Citera
2007-09-11, 22:05
Medlem
Hoegbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Deanna
Hittar ingen sådan tråd i din "historik", modsen ser även borttagna trådar/inlägg.

Kan det vara så att det är admin som har spökat?
Citera
2007-09-11, 22:06
Medlem
jrosens avatar
Off-topic raderat
/moderator
Citera
2007-09-11, 22:08
Medlem
KnäHunDeNs avatar
Citat:

Jag postade aldrig i tråden. Jag läste den däremot intresserat.

Citat:
Ursprungligen postat av Ruskigbuss
Så var fallet i den tråden. Skulle man rensat bort alla regelbrott och trams, så hade kanske bara ett inlägg stannat kvar - och det fanns redan ett tråd på det ämnet, så jag begriper åtgärden.

Öhm...Det var varken en annons eller outning. Andelen trams kan knappast sägas vara större i den tråden än någon annan tråd i doping-forumet, som ju konsekvent åtföljs av diverse personangrepp av det mer (mest?) primitiva slaget.

Varför kan man inte utifrån dessa premisser motivera stängningen?
Citera
2007-09-11, 22:11
Medlem
Deannas avatar
Citat:
Jag postade aldrig i tråden. Jag läste den däremot intresserat.

Åh jag förstår..
Trådstarten innehöll endast en länk. Endast länkar i trådstarten är inte underlag nog att starta en diskussion. Därför blev den borttagen, det är en policy vi mods har... Problemet löst!!
Citera
2007-09-11, 22:14
Medlem
KnäHunDeNs avatar
Citat:
Åh jag förstår..
Trådstarten innehöll endast en länk. Endast länkar i trådstarten är inte underlag nog att starta en diskussion. Därför blev den borttagen, det är en policy vi mods har... Problemet löst!!

Fast varför åtföljer inte en motivering, ett förtydligande av denna uppenbarligen ganska okända regel? Dels för att jag som läsare ska kunna följa debatten, dels för att det uppenbarligen finns pedagogiska anledningar?

Alltså....Jag tycker det är lite märkligt det här...
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in