Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2008-10-30, 11:10
Medlem
här är lite FAQ's om ESTA: http://www.cbp.gov/xp/cgov/travel/id_visa/esta/esta_faq.xml
Citera
2008-10-30, 11:54
Medlem
hksnismos avatar
kan man både köra den där grejen samt skriva på gröna lappen då man kommer dit?

Eller räcker det med gröna lappen, jag kommer flyga från stockholm till frankfurt sedan frankfurt washington sedan washington till new york!
Citera
2008-10-30, 14:28
Medlem
Akademikerns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hksnismo
kan man både köra den där grejen samt skriva på gröna lappen då man kommer dit?

Eller räcker det med gröna lappen, jag kommer flyga från stockholm till frankfurt sedan frankfurt washington sedan washington till new york!

Det går bra att göra båda.
Men se till att fylla i en lapp på flyget för säkerhets skull, alternativt ta en lapp i kön när du landat i washington.
Citera
2008-11-10, 05:39
Medlem
Det nämns att man skall uppge adress, men om man inte har någon eftersom jag skall färdas genom landet i husbil alt vanlig bil.
Räcker det med första hotellet som man troligen tar innan bil kvitteras ut.
Citera
2008-11-10, 06:14
Medlem
Truckens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kawasaki 1500
Det nämns att man skall uppge adress, men om man inte har någon eftersom jag skall färdas genom landet i husbil alt vanlig bil.
Räcker det med första hotellet som man troligen tar innan bil kvitteras ut.

Jora, det racker nog.
Citera
2008-11-12, 20:23
Medlem
Bobbo Vikings avatar
Registrera sig på nätet innan man reser till USA?

Jag läste nån tidningsartikel för ett par veckor sen om att man måste registrera sig på nätet innan man reser till USA. Nån som vet var man gör detta?
Senast redigerad av ubersanta 2009-01-03 kl. 15:53.
Citera
2008-11-12, 20:33
Medlem
Pink Panthers avatar
Det kan du göra här; https://esta.cbp.dhs.gov/esta

Det är samma frågor som den gröna visa waiver lappen man får på flygplanen är.

Det kommer inte att bli obligatoriskt förräns den 1:a Januari att göra det via internet, men man ombeds göra det ändå.
Citera
2008-11-12, 23:48
Medlem
Quimbys avatar
Ursäkta om jag är trög;

Efter 1:a Januari så MÅSTE man fylla i detta på nätet och ingen lapp på planet? Oavsett hur man åker? (organiserad resa/på egen hand)

Som sagt, sry om jag är trög
Citera
2008-11-13, 00:06
Medlem
NeonHearts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quimby
Ursäkta om jag är trög;

Efter 1:a Januari så MÅSTE man fylla i detta på nätet och ingen lapp på planet? Oavsett hur man åker? (organiserad resa/på egen hand)

Det är enkelt, en kompis till mig ska hälsa på nu i jul har precis gjort den. Han kan hjälpa dig med hur man gör. Du lär få ett PM om 3 sekunder.
Citera
2008-11-13, 09:36
Medlem
Pink Panthers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quimby
Ursäkta om jag är trög;

Yes, antar att de redan på förhand vill sålla bort folk istället för att säga nej till gamle farbrorn som kryssat i naziaktiviteter 70 år sen ska behöva få åka tillbaks hem.

Obligatoriskt att göra det på nätet efter 1:a januari. En "Authorization approved" medför inte att du garanterat kommer in i landet, det är polisen i buren som har sista åsikten. Nekas däremot din authorization, får du inte ens resa.
Citera
2008-11-18, 13:21
Medlem
hksnismos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ederkoppmannen
Hörde att dom ska införa nåt nytt elektroniskt system(Visum?) den 12 januari 2009, Nån som vet mer om detta, jag drar nämligen till Las vegas den 21:a januari och ingen lust att fastna hos nån sur gränsvakt

det betyder att jag kan skita att fylla i den via nätet då jag åker 25 dec och hem 3 jan?
Citera
2008-11-18, 15:52
Medlem
mm

Du behöver inte fylla i den på internet. Räcker med den gröna lappen på flygplatsen. Är usa nu och flög hit den 15, du måste ha en adress där du ska bo dem tjatar som fan efter den
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in