• 1
  • 2
2007-09-12, 09:02
Medlem
Mullrets avatar
Sett det själv och tanten skämdes inte alls...

Såg en tant på SFL´s julbord får några år sedan som öste ner sylta, köttbullar och annat i handväskan. Vi satt vid bordet brevid och glodde, men tanten rörde inte en min.

Det är ok att äta hur mycket som helst, men ta med sig käk är STÖLD vilket få fattar av våra pensionärer. Skäms!
Citera
2007-09-12, 09:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mullret
Såg en tant på SFL´s julbord får några år sedan som öste ner sylta, köttbullar och annat i handväskan. Vi satt vid bordet brevid och glodde, men tanten rörde inte en min.

Det är ok att äta hur mycket som helst, men ta med sig käk är STÖLD vilket få fattar av våra pensionärer. Skäms!
Hon kanske bara hade udda ätvanor ? Typ att hon hade en mixer i handväskan och sugrör pga dåliga löständer ?
Citera
2007-09-12, 09:18
Medlem
trewqs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mullret

OT:

SFL - en sammanslutning av personer intresserade av limnologi och vattenvård
http://www.limnologerna.org/
Citera
2007-09-12, 12:15
Medlem
Mullrets avatar
Sfl

SFL= Scandinavian Ferry Lines, dvs båtarna mellan Helsingborg- Helsingör, numera heter de Scandlines.
Citera
2007-09-12, 15:00
Medlem
Airbuzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ittebitte
Det ultimata studieobjektet torde vara buffékön på en Viking Line-båt. Slödder plus trängsel plus allmän hungerirritation. Ja, tänk själv... perkele!

Haha! Ja, man skulle säkert kunna göra en kul dokumentär om endast Viking Lines buffeer!

Som en osmaklig feeding frenzy med människor och smörgåsbord istället för hajar och valkadaver.
Citera
2007-09-12, 19:23
Medlem
Tjohildas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Airbuzz
Haha! Ja, man skulle säkert kunna göra en kul dokumentär om endast Viking Lines buffeer!

Som en osmaklig feeding frenzy med människor och smörgåsbord istället för hajar och valkadaver.

Mer som "Dawn of the dead" tycker jag...
Citera
2007-09-12, 19:55
Medlem
Airbuzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjohilda
Mer som "Dawn of the dead" tycker jag...

Haha! OK, nu e jag seriöst sugen att dra till sjöss med Viking Line bara för att observera djurlivet vid buffén!

Plus... Det e ju lite gott också!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in