2007-09-11, 12:47
Medlem
Hej jag kom på jag hade ett problem nu. Jag skulle kollat ett mail när jag var hemma hos mina föräldrar med lite info som inte hör hit. nu glömde jag det.
så jag frågar er.
Finns det något smart sätt att kolla en outlook-mail ifrån en annan dator? Jag känner ju till ganska mycket av uppgifterna då jag hjälpte min far att få det att fungera men minnet är inte det bästa. så skulle bli jätte glad om någon svarade med ett svar som hjälpte.

(har sökt men de blev inga bra sökord så jag beslöt mig för att skriva)
Citera
2007-09-11, 13:00
Medlem
n3m3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deadcrossbone
Hej jag kom på jag hade ett problem nu. Jag skulle kollat ett mail när jag var hemma hos mina föräldrar med lite info som inte hör hit. nu glömde jag det.
så jag frågar er.
Finns det något smart sätt att kolla en outlook-mail ifrån en annan dator? Jag känner ju till ganska mycket av uppgifterna då jag hjälpte min far att få det att fungera men minnet är inte det bästa. så skulle bli jätte glad om någon svarade med ett svar som hjälpte.

(har sökt men de blev inga bra sökord så jag beslöt mig för att skriva)

Har du din mail externt hos nån ISP eller nån annan hosting?
Då kommer du åt din mail via pop och owa.(via internet explorer)

Checka med dem som du har din mail hos så kan de ge dej adressen till dera webmail.
Citera
2007-09-11, 13:22
Medlem
dempa69s avatar
Om du hämtar hem via POP3 eller IMAP är det nog svårt OM du inte har klickat i rutan att lämna en kopia på servern. Annars är mailet nedladdat till den andra datorn.

Kanske missförstod dig något, om du inte har hämtat det har dom flesta leverantörer stöd för att kolla via webmail!!

// Dempa
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in