2009-04-19, 23:19
Medlem
Mongo!

Citat:
Ursprungligen postat av Hanelungsajag
Dom lever ju än. Dom skulle ju dö första dagen på anstalten?

Lite svårt att komma åt dom när dom är isolerade PGA att många av moshys bröder sitter där!
Citera
2009-05-02, 13:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mRdAmagE
Lite svårt att komma åt dom när dom är isolerade PGA att många av moshys bröder sitter där!

Det är lätt att sitta och skrävla bakom en skärm. Och vem är så jävla dum att dom sitter här o skiver att man ska döda nån. Ni är småttingar som sitter och här när andra surra och tror att folk gör allt dom säger. Det finns ett ordspråk. "Kommer nån in med dragen pistol och börja prata. Då skjuter han inte" Man pratar inte om man ska döda nån. M.b var en pundare som inte hade många på sin sida kvar. Finns väl nån kvar från familjen men vad är det kvar av dom. Base & Horse torskar. Och dom andra hata m.b som är vettiga. Han är död och 2st sitter för det när en enda person gjorde det. Thats it. Dom har vart på normal avdelningar + riksmottagningen och inget hänt. Så gör en själva en tjänst om ni vill ha er tro i behåll. Ta och va tyst om att nån ska klippas. Enligt mej så kommer det aldrig att ske. Då slipper ni stå där och skämmas bakom skärmen ingen.
Citera
2009-05-16, 19:08
Medlem
Hur var han?

Ere någon som kan beskriva Mossi lite mer hur han va dom sista åren? Vad han syssla med för brott ungefär? vilka gäng han tillhörde/umgicks med? om han suttit inne mycket? mycket pengar? var han bodde/rörde sig mest? Själv kände jag honom för många många år sen i Borlänge (ej inom kriminella kretsar) och visst visste jag en del vad han höll på med men inte så mycket som att han kunde beskrivas som "en av sveriges farligaste män" o.s.v. Det kändes verkligen konstigt att dyka upp på begravningen o inte ha träffat honom på drygt 7 år, på begravning fick man verkligen bevittna saker som sätter sig fast stenhårt i minnet.
Citera
2009-05-19, 22:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Messrey
Ere någon som kan beskriva Mossi lite mer hur han va dom sista åren? Vad han syssla med för brott ungefär? vilka gäng han tillhörde/umgicks med? om han suttit inne mycket? mycket pengar? var han bodde/rörde sig mest? Själv kände jag honom för många många år sen i Borlänge (ej inom kriminella kretsar) och visst visste jag en del vad han höll på med men inte så mycket som att han kunde beskrivas som "en av sveriges farligaste män" o.s.v. Det kändes verkligen konstigt att dyka upp på begravningen o inte ha träffat honom på drygt 7 år, på begravning fick man verkligen bevittna saker som sätter sig fast stenhårt i minnet.

Vad bevittnade du som förvånade dig så och etsade sig fast i ditt minne?
Citera
2009-05-19, 23:57
Medlem
Razzles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av charlieparker
Hela fallet luktar självsanering, vi skattebetalare tackar gärningsmannen, och hoppas att han firar med en överdos av något...

Word! *lyfter på hatten* "bra kille" har det ljugits om här, knappast efter vad aset gjort enligt polisen
Citera
2009-05-20, 13:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OskarDLH
Vad bevittnade du som förvånade dig så och etsade sig fast i ditt minne?

Vill inte berätta för mycket... men hans dotter grät så in i helvete när dom sänkte ner kroppen och hon försökte dra upp den igen,, det är bara en grej....
Citera
2009-05-20, 14:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Messrey
Vill inte berätta för mycket... men hans dotter grät så in i helvete när dom sänkte ner kroppen och hon försökte dra upp den igen,, det är bara en grej....

Okej. Menade inte att vara otrevlig. Trodde att det kanske var klientelet på begravningen som förvånade om du hade känt honom under andra omständigheter som liten.
Citera
2009-05-20, 15:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OskarDLH
Okej. Menade inte att vara otrevlig. Trodde att det kanske var klientelet på begravningen som förvånade om du hade känt honom under andra omständigheter som liten.

nnej förstår. det e lugnt
Citera
2009-12-16, 19:39
Medlem
FuP

Föresten, ingen som sitter inne med FUP lr domen, lr kan fixa den och lägga upp här som PDF?
Var ju en sån jävla röra med allting, jag har iallafall inte kunnat förstå det hela ordentligt...
Citera
2009-12-17, 15:04
Medlem
Han

Ang. Hämd så tror jag inte att något kommer hända. M.B:s bästa och närmaste vän har stått öga mot öga med den åtalade inne på en anstalt uatna att göra någonting dom satt på avd i 3v. Hade han velat och vågat så hade dendömda fått styrk då. Men men inget hände.

vad jag hört om M.b så var han en pundare som käka benzo för bli tuff och tog tjack o kola för orka hålla sej vaken av allt benzo detta var sissta tiden i hans liv. Adressen han mördas på är ett känt tjack näste. Snuten åkte inte änns dit när grannarna ringde o sa att det sköts där mitt i natten. M.b var stygg mot brudarna där det var så alt börja han var med 35-45 åriga tjackkossor som var hans privata chafförer trodde han för ni som känner han vet att han inte kunde köra bil. Det är min bild av mossy och många andras.
Citera
2009-12-17, 17:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hanelungsajag
Ang. Hämd så tror jag inte att något kommer hända. M.B:s bästa och närmaste vän har stått öga mot öga med den åtalade inne på en anstalt uatna att göra någonting dom satt på avd i 3v. Hade han velat och vågat så hade dendömda fått styrk då. Men men inget hände.

vad jag hört om M.b så var han en pundare som käka benzo för bli tuff och tog tjack o kola för orka hålla sej vaken av allt benzo detta var sissta tiden i hans liv. Adressen han mördas på är ett känt tjack näste. Snuten åkte inte änns dit när grannarna ringde o sa att det sköts där mitt i natten. M.b var stygg mot brudarna där det var så alt börja han var med 35-45 åriga tjackkossor som var hans privata chafförer trodde han för ni som känner han vet att han inte kunde köra bil. Det är min bild av mossy och många andras.

aa jo jag har träffat folk, gamla bekanta, som gav en liknande bild. men va gjorde han för o va uppe på alcatraz-listan, hade ändå svår att tro att han va bland landets 100 yrkeskriminella som ska punktmarkeras särskilt, o han Wiktor (mördad) som nämts tidigare i tråden , va han med och mördade M lr?
Citera
2009-12-18, 00:19
Medlem
Hmm...

[quote=Messrey]aa jo jag har träffat folk, gamla bekanta, som gav en liknande bild. men va gjorde han för o va uppe på alcatraz-listan, hade ändå svår att tro att han va bland landets 100 yrkeskriminella som ska punktmarkeras särskilt, o han Wiktor (mördad) som nämts tidigare i tråden , va han med och mördade M lr?[/Q

Viktor hade inget med detta alls att göra. Han som sköt är god vän med matte, en som är dömd för mossy och dom har kontakt nu på anstalten. Matte var med på Alcatraz-listan också även andra jag känner men ingen tycker jag platsade där om man pratar om sveriges mest 100 yrkeskriminella. Vissa där hade faktiskt inte änns blive dömd alls innan dom hamnade på listan, det var enbart att dom fanns inom Mc kulturen. hamid satt med matte på kumla men gjorde inget. Skulle vara kul att veta vem du är. Fanns du med i gänget runt borlänge? Med Eddie,hamid,mossy,benke,purjo,pajen,anders,joel m.m?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in