2007-09-10, 13:40
Medlem
kissen_mjaus avatar
Felaktigt program explorer.exe, version 6.0.2900.3156, felaktig modul , version 0.0.0.0, felaktig adress 0x00000000

Detta är felmeddelandet som står i loggen.
När den crashar så jobbar datorn på högvarv i en minut eller två sen får jag bara upp en ruta om att Explorer har stött på ett oväntat problem.
Detta händer inte när jag surfar utan när jag utforskar kataloger med blandade filer i.
Några idéer på vad det kan vara och hur jag ska lösa det ?
Började igår *efter jag har försökt installera silent hunter 4 vitality* om det har någon betydelse
Citera
2007-09-10, 15:19
Medlem
d00rkeys avatar
Svårt att säga utan mer exakt konfiguration vad det gäller program.. Men en sak känner jag igen, och det är att Explorer har en tendens att krascha när man kör med stylingprogram som typ StyleXP. Fast då kraschade Explorer mest direkt vid uppstart, och man blev tvungen att starta om en två tre gånger innan "buggen" släppte, vilket den bara gjorde då och då.

Men i ditt fall är detta dock lite mindre troligt. Vad har du mer för speciella program intallerade? Silent Hunter 4 Vitality är inget jag känner till. Kanske någon annan?
Citera
2007-09-10, 15:32
Medlem
927s avatar
är du säker på att du inte laddat ner nån fil till nån av dessa mappar för isf kan det va att windows klarar inte av aktuell visning/förhandsgranskning.
jag har aldrig haft detta problem men då har jag alltid haft det inställt på detaljerad lista i alla mappar
Citera
2007-09-10, 15:47
Medlem
kissen_mjaus avatar
Silent hunter 4 är ett spel som gjorde nått ingen av mina tidigare spel gjorde.
När jag klickade igång den så dök kommandotolken *dos* rutan upp i bakgrunden.
Sedan när jag skulle byta katalog där spelet skulle installeras så frös datorn detta hände två gånger på raken innan jag gav upp.
Tänkte kanske att själva spelet hade nått virus i sig som någon kände till.

Sedan det med förhandsvisning har jag stött på innan explorern hade en tendens att crasha när den var inställd att visa miniatyrer och man gick in i en katalog där man hade 50+ filmer.
*minns nu inte var man ändrade det, någon som kan friska upp mitt minne kanske?*
var ställer man in vilken program det är som ska sköta förhandsvisningen?

Annars så en konstig grej är att om jag inte bekräftar rutan *att ja Explorer har stött på oväntat problem* utan bara flyttar på den dit den inte stör längre så funkar den utan anmärkning,
det är först när jag klickar på ok som den kastar om alla flickar i aktivitetsfältet och det är DET som stör mig mest för man kan ju inte flytta på dem manuellt
Citera
2007-09-10, 17:02
Medlem
927s avatar
om du öppnar en mapp så ser du ju att det står visa
Citera
2007-09-10, 17:15
Medlem
kissen_mjaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 927
om du öppnar en mapp så ser du ju att det står visa

Om man bara klickar på visa så får man upp hur grejerna ska visas.
Om man klickar på visa på menyraden så får man upp valmöjligheter hur filerna ska visas/sorteras men man får inte bestämma vilken prog som ska sköta det i grunden.

*tror det är det som skapar många problem många olika proggs/Windows eget försöker sköta samma jobb och då blir det konflikter*
Citera
2007-09-10, 21:50
Medlem
927s avatar
"programmet" = windows
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in