2007-09-10, 13:04
Bannlyst
Hej,
Jag försökte igår installera mitt USB-modem. Allt förflöt som det skulle och jag installerade både modemet och drivrutinerna etc., enligt datorn gick allt att använda. När jag då tryckte på att starta programet man skall använda för att logga in på internet får jag upp att programet stängts av, av vilken anledning står inte. Det står att det är en "C++/Runtime Error". Har ringt supporten och pratat med dem, men personen jag pratade med inledde varje mening med "ööööh" och rekomenderade att ominstallera. Har ominstallerat programet minst tio gånger.

Vad fan betyder detta och hur löser jag det?

Må väl,
Citera
2007-09-10, 13:56
Medlem
Bugg i programmet. Du har 3 val:
  • Klaga hos tillverkaren.
  • Lämna tillbaka skiten och använd något annat.
  • Ge mer detaljerad info så kanske någon här kan hjälpa dig (vad för program, hela felmeddelandet, etc).
Citera
2007-09-10, 14:03
Bannlyst
Enligt den tekniska supporten var det fel med min dator. Kan det vara på det sättet?
Citera
2007-09-10, 14:20
Medlem
Mycket större chans att det är bristande kompetens hos den tekniska supporten. Hade det varit fel på din dator så hade förmodligen andra program krashat regelbundet.
Citera
2007-09-10, 14:39
Bannlyst
Det är första gången något sådant kommer upp på min dator. Alla andra program jag har fungerar felfritt. Vad jag vill veta är om man kan fixa det här på något sätt - kanske genom att uppgradera någonting i mitt operativsystem. Känns irriterande att inte kunna använda sitt internet, och än mer irriterande om det inte går att lösa, speciellt när supporten säger "installera om programet".

Kommer inte ihåg vad programet heter just nu, men modemet är ett sådant här: http://www.nmt.net/Produkter-325.aspx (den till vänster).
Citera
2007-09-10, 22:10
Medlem
Du har alltid rätt att häva köpet om de inte kan hjälpa dig med att få det att fungera som de lovat. Fast jag förstår att du hellre vill ha det igång...

Vad har du för operativsystem? Har du någon annan mer udda hårdvara inkopplad till datorn?

Troligen är det en bugg i nmt-programmet, men den kan vara utlöst av något annat i din dator. Du borde definitivt stå på dig o klaga hos supporten för att få dem att vidarebefodra problemet till utvecklingsavdelningen då detta troligen är ett problem fler kommer drabbas av.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in