Hejsan!
Ber om ursäkt i förväg och är medveten om att det garanterat finns liknande trådar som denna men vi vet ju alla hur FB:s sökningar fungerar emellanåt.
Har precis skaffat mig en ny dator och fick såklart direkt problem. Har stora problem med IE, använder mig oftast av Opera men vissa sidor vill ju inte funka riktigt i opera så då försöker jag köra i IE, men nu till mitt poblem.
När jag surfar med IE kommer en ruta med denna text upp efter endast ett par minuter:
"Internet Explorer has encountered a problem and needs to close.  We are sorry for the inconvenience."
Den enda knapp man kan trycka på då blir "Close" vilket såklart stänger ner hela IE.
Sedan får jag också upp pop-ups titt som tätt trots att jag har windows pop-up blocket och kört flertalet scanningar med AVG och Ad-Aware.
http://www.bestdietforme.com/DietReviews.htm - är en av flertalet pop-ups spm brukar dyka upp.
Något vid namn Drive Cleaner tar över mitt fönster och försöker få mig att köpa deras program. 
Snälla hjälp. Min internetbanks hemsida fungerar inte riktigt som den ska i Opera och behöver då IE.