2007-09-09, 18:14
Bannlyst
Är så trött på detta landet där man lägger resurser på att haffa stackars människor som mår psykiskt dåligt och har jättesvårt att få t.ex bensodiazepiner utskrivna. Min egen sits är så att jag har Stesolid 10mg som jag inte tar varje dag utan de dagar då jag har skitjobbig ångest och inte ens vågar mig ut från lägenheten. Och då tar jag ganska många av dem den dagen. Kan bli allt från 2 till 10 tabletter MEN som jag sa så tar jag dem inte varje dag. Jag har absolut inget problem med något beroende utan jag använder medicin som är till för ångest när jag har ångest. Ska det vara så svårt att förstå att alla vi inte är missbrukare av bensos. Följden blir ju att handla över internet. Jag har varit med på FB till o från i 10 år och har en massa bra ideer och sidor på internet som tar upp dessa problem. Ångest, mediciner o.s.v. Så P.M:a mig så startar vi en sjysst dialog där vi kan hjälpa varandra.
Citera
2007-09-09, 20:01
Medlem
AllmäntOupptäcks avatar
Det stora problemet är att många försöker fixa benso ifrån läkare och bli höga på, det brukar oftast göra läkare mer misstänktsamma och gör det svårare för folk som har riktiga problem att få tag i dem.
Citera
2007-09-09, 22:43
Medlem
Ung Hårdrockares avatar
Kranfiske?

Edit: Eller är jag ute och cyklar igen?
Citera
2007-09-09, 23:24
Medlem
smokevatrs avatar
är väll enormt bra igentligen att läkare är restriktiva med benzo ..
dels tappar dom effekt efter längre tids anv och ger mer biverkningar en nytta och fria benzo skulle skapa ett enormt missbruk med stora konsekvenser för samhället som ialf vi skatte betalare inte vill pröjsa för ,,

hitta en läkare/psykatier som förstår dig bättre .. och igentligen om du har svårt o ens gå utanför lägenheten borde du väll arbeta med ditt igentliga problem. benzo skuter bara upp problemen till en annan dag dom botar inte .
Citera
2007-09-09, 23:32
Medlem
Carl-Ann von ss avatar
Rekommenderar KBT
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in