Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2007-10-15, 14:17
Medlem
Buds avatar
Jag hittade en extra fläkt som jag satte i datorn..då funkar det bättre att kolla på divx-filmer och sådant som brukade hänga sig innan jag gjorde detta.

Det är dock fortfarande problem när jag kör någon 3d-applikation eller tittar på saker i quicktime (?!)

Vad skulle ni satsa på att byta först?
Nätaggregatet eller grafikkortet?
Citera
2007-10-15, 14:22
Medlem
Ranknfiles avatar
Kolla om fläkten på grafiken börjat ge sig?` Min har bara blivit klenare och klenare och de börjar bli dax att uppgradera sig^^
Citera
2007-11-06, 21:03
Medlem
Buds avatar
Förlåt för att jag drar upp en lite gammal tråd.
Jag får tacka för alla svar och tips.
Min datorn är riktigt störande nu och hänger sig vid allt från visning av vissa divx-filmer till bläddring i cover flow i iTunes och mycket annat grafiskt.

Någon hjälpte mig tidigare i tråden med att kolla på datortemperaturen som jag mätte med något program och det verkade ju ok.
Som det verkar är det ju antingen grafikkortet det är fel på (kanske inte värmeproblem dock) eller nätaggregatet.

I min dator sitter:
AMD Athlon XP 2600+ (1,92 ghz)
1,25 gb ram (2 st 512 mb + 1 st 256 mb)
2 hårddiskar (70 gb st)
Asus v9560 256 mb grafikkort (nvidia geforce fx 5600)

Är det troligt att det är mitt gamla nätaggregat som inte kan producera tillräckligt med ström åt allt i datorn eller är det mer troligt att grafikkortet är trasigt? Notera att grafikkortet inte sitter koppla till nätaggregatet på något sätt, utan i en AGP-plats.

Skulle vara tacksam för lite mer synpunkter så jag kan chansa på att köpa nytt av en sak till att börja med.
Citera
2007-11-06, 21:56
Medlem
MaZtoRs avatar
Köp det billigaste grafikkort du kan hitta och testa om det funkar. Eller fråga i någon affär om du kan få öppet köp på ett grafikkort. Så kan du lämna tillbaka om det inte funkar.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in