2007-09-08, 17:45
Medlem
pinzors avatar
finns det marshmallows av ett lite finare slag att köpa i svenska butiker?

känns som att det mesta är billig skit av slaget el dorado, vilket inte är najs.
Citera
2007-09-08, 18:13
Medlem
NinjaRövardottes avatar
Det enda de består utav är socker, äggvita gelantin och E 414. Finns inte så mycket att snåla på så tror kvalitets skillnad är extremt marginell.
Citera
2007-09-08, 18:15
Medlem
Sälklubbarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NinjaRövardotte
Det enda de består utav är socker, äggvita gelantin och E 414. Finns inte så mycket att snåla på så tror kvalitets skillnad är extremt marginell.
Åja, kanske kan man snobba till det inom marshmallows-området också.
Citera
2007-09-08, 18:28
Medlem
pinzors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NinjaRövardotte

De är huvudingredienter, ja, däremot så kan man förändra slutprodukten, såsom att ge den jordgubbssmak, om du förstår vad jag menar, kanske finns handgjorda marshmallows eller så?
Citera
2007-09-08, 18:43
Medlem
Bolages avatar
Jag vet att vissa ICA-butiker, typ kvantum och focus, har en hylla med matvaror från USA. Där brukar det finnas stora marshmallowspåsar som i alla fall är rejält mycket dyrare än de vanliga svenska. Därmed inte sagt att de är bättre eller godare, men man kan väl anta att amerikanarna kan sina marshmallows bättre än oss andra.
Citera
2007-09-08, 19:21
Medlem
Fittsnopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bolage
Jag vet att vissa ICA-butiker, typ kvantum och focus, har en hylla med matvaror från USA. Där brukar det finnas stora marshmallowspåsar som i alla fall är rejält mycket dyrare än de vanliga svenska. Därmed inte sagt att de är bättre eller godare, men man kan väl anta att amerikanarna kan sina marshmallows bättre än oss andra.

De är hundra gånger så bra. Svenska marshmallows är ju inte marshmallows utan "sockerbitar".
Citera
2007-09-08, 20:10
Bannlyst
synd att det inte finns peeps i Sverige det är exklusiva marshmallows om jag får säga mitt!

Bild:
http://www.rgj.com/blogs/books/uploa...EPS-796204.jpg
Info:
http://www.marshmallowpeeps.com/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här