2007-09-08, 20:07
Medlem
DAIDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gbgdanne
Hmm! För det första var Preben min ungdomsidol, rättare sagt förutom GUD (totte) och andra i Blåvitt. I kaxighet har Zlatan gått förbi storheter i hästlängder. Men lille Zlatan har inte nätat i landslaget på 2 år, så han borde hålla igen brödinteget lite granna. Att lysa i inter mot beskedligt motstånd gör ingen Världsstjärna. Preben gjorde trots 5 mål tror jag i mexico vm. Lite bonus om Preben är att han var storrökare under sin aktiva karriär. Samma veva som han la skorna på hyllan, la han av med rökandet. Zlatan har mycket att bevisa i landslaget. Klacken mot italien och målet borta mot (Bulgarien?) är det enda jag minns han gjort som är på plus menyn. Skall vi snacka statistik, gjorde Preben 38 mål på 69 landskamper. I jämförelse men nationsidolen Henrik "Henke" Larssons 34 mål på 87 lanskamper.

Du råkar inte vara dansk?
Hur kan man som svensk ha Preben (en komplett NOLLA) som ungdomsidol?? Det håller inte. Du vill bara dissa Zlatan för att du är troligen en avundsjuk bonntölp som inte kan acceptera det fakum att en utländsk snubbe tjänar mer än alla människor i hela ditt släktträd NÅGONSIN kommer att tjäna Ingen seriös fotbollsälskare skulle drista sig till att förminska Zlatans talang och potential. Gå till you tube och sök på hans namn, och upplev Zlatans genialiska, fysiska magi. Det han kan göra med sin långa, elastiska kropp saknar motstycke.

Sök på Preben Pölsson, eller vad han nu heter, 2 sketna sidor. Vilken idol
Citera
2007-09-08, 20:10
Medlem
erikbes avatar
Tilläggas bör att jag tycker att Preben är en större profil än vad Zlatan någonsin kommer att bli. Föredrar halvgalen dansk framför sur Zlatan
Citera
2007-09-08, 20:13
Medlem
Treehorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av erikbe
Tilläggas bör att jag tycker att Preben är en större profil än vad Zlatan någonsin kommer att bli. Föredrar halvgalen dansk framför sur Zlatan

Det kan jag hålla med om, Zlatan har blivit väldigt tråkig och konstant sur. Men spelmässigt finns det inget att prata om Preben är en sopa i jämförelse.
Citera
2007-09-08, 21:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DAID
Du råkar inte vara dansk?
Hur kan man som svensk ha Preben (en komplett NOLLA) som ungdomsidol?? Det håller inte. Du vill bara dissa Zlatan för att du är troligen en avundsjuk bonntölp som inte kan acceptera det fakum att en utländsk snubbe tjänar mer än alla människor i hela ditt släktträd NÅGONSIN kommer att tjäna Ingen seriös fotbollsälskare skulle drista sig till att förminska Zlatans talang och potential. Gå till you tube och sök på hans namn, och upplev Zlatans genialiska, fysiska magi. Det han kan göra med sin långa, elastiska kropp saknar motstycke.

Sök på Preben Pölsson, eller vad han nu heter, 2 sketna sidor. Vilken idol
haha! Du gav mej kvällens skratt. Om jag inte har helt fel är du en finnig Bosnier som bor i Rosengård och hasar skinn under en Zlatan affisch. Vad du än skriver har Zlatan mycket att bevisa i Lanslaget, kontra Preben i landslaget. Saken är att vm 86 var Sverige inte kvalificerade till slutspelet, förmodar att du inte visste, var kanske inte ens född. Då hade man Danmark som favoriter, och dessa spelare tog den Svenska befolkningen till sitt hjärta. Jag är definitivt inte Dansk, fast man kan aldrig vara 100% på vem som är sin far. Sen är jag född och uppväxt på Linnegatan i Götet. Skall bli intressant att se vad han kan göra med sin elastiska kropp nu i andra halvlek..
Citera
2007-09-09, 00:43
Medlem
Kupsans avatar
Vad spelar det för roll vad Elkjaer presterade under sin karriär?

"Vem är det?"-skämt har man hört bra ofta, även i fotboll...
Citera
2007-09-09, 00:59
Medlem
Vi tenderar att tro vi svenskar har ensamrätt på stjärnspelare. Danskar ser det hela tvärtom..vilke jag ger dem rätt i.....de är en större fotbollsnation och har haft en räcka storspelare genom åren (inklusive Preben). Dessutom har de alltid en otrolig bredd i skiktet under "stjärnorna".
Citera
2007-09-09, 01:04
Medlem
Tony Cliftons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bohonos
Vi tenderar att tro vi svenskar har ensamrätt på stjärnspelare. Danskar ser det hela tvärtom..vilke jag ger dem rätt i.....de är en större fotbollsnation och har haft en räcka storspelare genom åren (inklusive Preben). Dessutom har de alltid en otrolig bredd i skiktet under "stjärnorna".
Den här vaggvisan tillägnar jag dig:
Citat:
När trollmor har lagt sina elva små troll
och bundit fast dem i svansen.
Då sjunger hon sakta för elva små trollen
de vackraste ord hon känner
Ho aj, aj ,aj ,aj buff
Ho aj, aj, aj, aj buff
Ho aj, aj, aj, aj, buff, buff
Ho aj, aj, aj, aj buff

Citera
2007-09-09, 01:10
Avslutad
Citat:

Vad är ett EM guld mot ett OS guld och ett VM silver?
Citera
2007-09-09, 01:17
Medlem
Tom Bradys avatar
säga vad man vill om Zlatan vs den här Elkjaer vem fan det nu är men Zlatan har väl typ bäst betalt i hela Seria A så i alla fall Inter måste väl tycka att han är någorlunda hyfsad.

och BTW Danmark är inte ens nära Sverige när det gäller fotboll, kolla bara på VM-resultat som är det intressanta (jag dissar EM 92, 8-lagsturnering=bolibompaturnering som typ confederations cup eller vad det heter) Sverige har ett silver och två brons. Dessutom ett OS-guld plus ett par medaljer till. Danmarks bästa VM-turnering var väl 98 om jag kommer ihåg rätt, då de kom till en kvartsfinal.

Anledningen till att vissa svenskar här tycker att Danmark är en större fotbollsnation var väl att man lärde sig älska Laudrupbröderna och Schmeichel när svenska landslaget hade en tillfällig svacka efter VM 94 (där jag har ett svagt minne av att vi kom ganska långt, men säkert inte lika långt som kvartsfinal vi är ju inga danskar heller ).
Citera
2007-09-09, 01:22
Medlem
AlitheSeconds avatar
Citat:

Hur tänker du när du säger att de är en större fotbollsnation?

Danmark har spelat VM tre gånger, bästa resultat kvartsfinal. EM sju gånger, vunnit EM en gång. Fyra silver och ett brons i OS. Varit trea på FIFAs ranking.

Sverige har spelat VM elva gånger, ett silver och två brons. EM tre gånger, semifinal som bäst. Ett guld och ett brons i OS. Varit tvåa på FIFAs ranking.

Så att säga att Danmark är en större fotbollsnation är det vanliga svenskhatet av svenskar.
Citera
2007-09-09, 02:22
Medlem
Tom Bradys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlitheSecond
Så att säga att Danmark är en större fotbollsnation är det vanliga svenskhatet av svenskar.

WORD
Citera
2007-09-09, 02:50
Medlem
Agent|Os avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Meanmachine
Trots allt har Preben vunnit Serie A utan mygel eller handikapp samt varit dominant i VM vilket Zlatan inte varit i närheten av.

Nu Åsa-Nisse får du se till att lägga ifrån dig limtuben och komma in i matchen. Preben är en pajas och total nolla i jämförelse med Zlatan. Dansken glänste i ett mästerskap - jaha? Det har många sopor gjort som exv. Schillaci -90. Dansa en sommar imponerar inte på mig, utmaningen ligger i att år efter år dominera i världens bästa liga vilket Zlatan gör.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in