• 1
  • 2
2007-09-08, 00:57
Medlem
:Ericuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carradine
Vilken linuxdist som helst borde fungera - de är alla väldigt lika i grund och botten.

Men en del kräver mindre, fönsterhanterare som är mer 'light' och så.
Citera
2007-09-08, 01:04
Medlem
Carradines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av :Ericus
Men en del kräver mindre, fönsterhanterare som är mer 'light' och så.
Vem har sagt något om fönsterhanterare?
Utöver det så fungerar så gott som alla fönsterhanterare på alla distar av linux, så val av fönsterhanterare har inget med val av dist att göra egentligen.
Citera
2007-09-08, 01:55
Medlem
:Ericuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carradine
Vem har sagt något om fönsterhanterare?
Utöver det så fungerar så gott som alla fönsterhanterare på alla distar av linux, så val av fönsterhanterare har inget med val av dist att göra egentligen.

Mjo det är sant.
En del distar är ju dock strippade på 'onödiga' funktioner som tar upp prestanda, men som du sa så är det ju i grunden i princip samma.
Citera
2007-09-08, 06:45
Medlem
Ta det du trivs med, testa olika.

Själv har jag störst erfarenhet av FreeBSD, underbart os.

edit: Jag har kört FreeBSD+mysql+verlihub på en amd 450MHz och det flöt på smidigt (inget grafiskt kladd) men jag hade lite mer internminne.
Citera
2007-09-08, 09:37
Moderator
Falukropps avatar
Kör Slackware 11 på min accesspunkt som är en gammal laptop med en P233mmx-propp och 32 Mb ram. Funkar alldeles utmärkt.
Citera
2007-09-08, 14:14
är 64 Mb ram på tok för lite för att det ska flyta hyffsat? när jag hade ubuntu så verkade ju mysql inte gilla det alls för det jag fick time out till mysql hela tiden.

har installerat slackware nu, men inte lyckats få igång php än det verkar vara installerat men det går inte och öppna php-filer..man ser bara koden i klartext
Citera
2007-09-08, 14:17
Medlem
Snorlyktans avatar
Deli linux.

klarar sig hyfsat på en 486:a med 8 Mb RAM.
Citera
2007-09-08, 21:06
Moderator
Falukropps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anatal
är 64 Mb ram på tok för lite för att det ska flyta hyffsat? när jag hade ubuntu så verkade ju mysql inte gilla det alls för det jag fick time out till mysql hela tiden.

har installerat slackware nu, men inte lyckats få igång php än det verkar vara installerat men det går inte och öppna php-filer..man ser bara koden i klartext

Du måste gå in i nån av Apaches configfiler och avkommentera raden som laddar mod_php. Den ligger i slutet av en av filerna. Sen startar du om apache, tror kommandot är apachectl restart eller nåt sånt, så ska det funka.
Citera
2007-09-08, 21:29
Medlem
Jag kör Debian ARM på min Linksys NSLU2 (266mhz, 32mb minne) och det funkar bara bra för att vara en så långsam dator.
Citera
2007-09-08, 22:45
Ah nu har jag fått det att fungera, fungerar dock inte att köra mysql server tydligen, använde phpmyadmin för att försöka fixa databas, men det bara får hela servern att bli slö, men när jag stängde av mysql så funkar det fint.
tror ni att det beror på att jag har för lite minne eller är det både minnet och processorn som ställer till det? lättare att fixa nytt minne, men inte värt och köpa ny processor för den gamla burken :\
Citera
2007-09-08, 23:00
Medlem
Du borde tydligt märka på hårddiskaktiviteten om det nu är så att ram-minnet inte räcker till. Börjar det gå trögt samtidigt som skivan börjar låta?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in